Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében.
A magyar lakosság közel fele (48%) érez magában kedvet önálló cég indításához, vagy ahhoz, hogy betársuljon egy már meglévő vállalkozásba - derül ki egy friss kutatásából. A felmérés eredményeiből jól látszik, hogy a többség optimista, bízik abban, hogy vállalkozása a közeljövőben megvalósulhat (54%), minden negyedik válaszadó pedig már tényleges ötlettel is rendelkezik. A kutatás rávilágított arra is, hogy átlagosan a vállalkozás beindításhoz szükséges anyagi erőforrás mintegy harmadát (35%) fedeznék önerőből a megkérdezettek, banki kölcsönt pedig negyedük venne igénybe.
A Budapest Bank reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a lakosságnak igen magas a vállalkozási kedve, kategorikusan csak a megkérdezettek ötöde zárkózott el attól, hogy céget alapítson. A vállalkozó kedvet érzők közül kiemelkedik a 18-24 éves felnőtt fiatal korosztály, amelynek több mint kétharmada (68 százaléka) nyitott arra, hogy saját céget alapítson. Ugyanakkor hiába magas a vállalkozásra nyitottak aránya, ez nem feltétlenül társul konkrét tervekkel: a vállalkozó kedvűek közül is csak minden negyedik (27%) rendelkezik pontos vállalkozási tervvel, és mindössze 6 százalék kezdte már el az előkészítést is. A vállalkozás megvalósulását ráadásul csak minden második vállalkozó kedvű érzi reálisnak (54%), biztosra pedig csak minden tízedik veszi. Ugyanakkor a fiatalabbak ebben a tekintetben is optimistábbak, 64 százalékuk valószínűsíti, hogy a saját cégükkel kapcsolatos álmokat valóra is fogják váltani.
A felmérésben megkérdezettek 83 százaléka számára az önállósággal összefüggő tényezők a legfontosabbak egy saját vállalkozásban: olyan munkavégzési lehetőségnek tartják, ahol a maguk urai lehetnek, és amely lehetőséget biztosít arra, hogy megvalósítsák ötleteiket, és a saját hasznukra dolgozhassanak. A motivációs tényezők közül második helyen a rugalmas munkaidő áll (30%), a harmadik helyen pedig az alkalmazottinál magasabb jövedelem ígérete (24%). Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály jobban társítja a magasabb jövedelmet és az anyagi biztonságot a vállalkozói léthez, míg a munkaidő rugalmassága inkább a 25-50 közöttiek számára vonzó lehetőség.
Vannak kételyek is
A vállalkozás beindítását leginkább gátló tényezőként a válaszadók 78 százaléka jelölte meg az anyagi korlátokat, amelybe a beindításához szükséges tőke és anyagi tartalék hiánya, a kiszámíthatatlanság és az anyagi biztonság kockáztatása egyaránt beletartoznak. Szintén sokakat riaszt vissza a gyorsan változó szabályozói környezet: a vállalkozók által fizetendő adók és járulékok, a nehezen átlátható jogszabályok és a bonyolultnak vélt cégindítás. A vállalkozáshoz szükséges kapcsolatok hiánya (46%) és a hiányos vállalkozási ismeretek (37%) ugyancsak többeket elrettentenek, különösen a 18-24 évesek körében (59 illetve 57%).
Sikeres vállalkozás = szolgáltatás, termék és online jelenlét
A válaszadók éppen a tőkehiány miatt jellemzően kevésbé beruházás igényes vállalkozás indítását favorizálják (80%): jellemzően szolgáltatói vagy kereskedelmi tevékenységet végeznének. Érdekesség, hogy ennek ellenére alig ötödük (18%) tervez kizárólag online szolgáltatásokat nyújtani, ugyanakkor a többség elengedhetetlennek véli az online jelenlétet, ezért 81 százalék üzemeltetne honlapot is. A vállalkozni vágyók hasonló arányban valósítanának meg teljesen új ötletet (47%) vagy egy máshol már működő modellt (53%), és a többség (66%) üzlethelyiséget, ügyfélszolgálatot is képzel vállalkozása mellé. Ugyanakkor a tervek kevésbé átgondolt voltára utal az, hogy mindössze 49 százalékuk végezne piackutatást a vállalkozása elindítása előtt. A fiatalok ezen a téren is kitűnnek: az átlagosnál is magasabb arányban érzik szükségesnek, hogy a cégüknek legyen weblapja, ügyfélszolgálata, és hogy a vállalkozás elindítása előtt a piacot is felmérjék (70%).
Vissza a kaptafához
A többség a saját cég alapítása esetén nem akar teljesen új területre lépni, kétharmaduk a korábbi munkatapasztalataihoz, tanulmányaihoz kapcsolódó területen tevékenykedne. Különösen igaz ez a legfiatalabbakra, hiszen háromnegyedük a jól ismert, megszokott terepen mozogna. A megkérdezettek döntő többsége indulás előtt szakmai tanácsot kérne (83%), jellemzően korábbról ismert vállalkozótól vagy szakembertől. A szűk többség (53%) annak is szükségét érzi, hogy vállalkozása előtt külön képzésen vegyen részt, nekik elsősorban pénzügyi, jogi, adózási ismeretekre, marketinggel kapcsolatos tanácsokra és értékesítési szaktudásra lenne szükségük. Emellett vezetői készségeik fejlesztésének is figyelmet szentelnének azok - elsősorban a fiatalok -, akik saját cégük megalapítása előtt külön szakmai képzésre szánnák rá magukat. A kifejezetten vállalkozóknak szánt szakmai képzést, képzési programot igénylők elsősorban a hagyományos tanfolyamot részesítik előnyben (41%), különösen a legfiatalabbak (55%).
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Önerő nélkül elképzelhetetlen
A felmérésben résztvevők több mint fele (64%) saját forrással vágna neki egy vállalkozás beindításának, közülük is a 25 évnél fiatalabbak támaszkodnának leginkább saját félretett pénzükre, megtakarításukra (77%). A kutatás rávilágított arra is, hogy átlagosan a vállalkozás beindításhoz szükséges anyagi erőforrás mintegy harmadát (35%) fedeznék önerőből a megkérdezettek, és hogy a vállalkozás beindításának másik legnépszerűbb pénzügyi eszköze a válaszolók szerint a pályázati forrás vagy az állami támogatás. Pályázati forrásból átlagosan a szükséges belépő összeg ötödét, állami támogatásból további tizedét finanszíroznák. A vállalkozó kedvűek negyede banki finanszírozást is felhasználna vállalkozása elindításához
A felmérés további érdekessége, hogy majdnem minden második vállalkozó-jelölt (42%) egyedül vágna bele egy üzlet beindításába, és befektetőkre sem tartana igényt. A kutatás során minden hetedik válaszoló (14%) támaszkodna társára a vállalkozás beindításához szükséges tőke előteremtésében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.