A hazai cukrászdák forgalma az elmúlt években mintegy harminc százalékkal csökkent. A szakma egyik nagy hátráltatója a feketegazdaság terjedése mellett a minőségi oktatás hiánya - írja a Magyar Hírlap.
"Az elmúlt évek gazdasági válsága sajnos érzékenyen érintette a cukrászokat is, azonban az ipartestület tagjai által február óta tapasztalt változások talán adhatnak némi okot a bizakodásra" - mondta Pataki János, a Magyar Cukrásziparosok Országos Ipartestülete, illetve a Cukrász-, Fagylalt- és Csokoládékészítők Világszövetségének elnöke.
A forgalom országszerte mintegy harminc százalékkal csökkent az elmúlt években. Az ágazat egyik legnagyobb problémája a forgalomcsökkenés mellett a feketegazdaság terjedése: jelentősen megszaporodott az úgynevezett otthoni sütőnénik száma, akik - főleg vidéken - ipari mennyiségben készítenek megrendelésre tortákat, süteményeket. Az ilyen otthoni sütödék jogtalanul jelentős versenyelőnyre tesznek szert az engedélyekkel rendelkező cukrásziparosokkal szemben, hiszen ha közterheket nem kell fizetniük, jóval olcsóbban kínálhatják portékájukat. Élelmiszer-higiéniai szempontból sem felelnek meg az otthon árusított sütemények a szigorú előírásoknak.
Az ipartestület már egyeztetett a hatóságokkal, s ígéretet kaptak arra, hogy hamarosan utánajárnak a "feketézőknek". A feketegazdaság felszámolása azonban nem könnyű feladat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.