Világgazdaság • 2011. június 7. 10:02
A vállalati ügyfelek több mint háromnegyede a tíz legnagyobb banknál kezeli pénzügyeit. Az elmúlt egy évben az FHB növelte leginkább ügyfélszámát, bár ez az Allianz Bankkal való összeolvadásnak volt elsősorban köszönhető - állapítja meg a Dun & Bradstreet felmérése.
Koncentráltságában nem változott a vállalati bankpiac, az ügyfelek 77 százalékán osztozik a tíz legnagyobb hitelintézet. A maradék 23 százaléknyi ügyfélkör viszont 225 hitelintézet ügyfele. Ügyfélszámokat összegző listán továbbra is stabilan vezet az OTP Bank, a maga 92 ezer ügyfelével -állapítja meg a Dun & Bradstreet felmérése.
A legnagyobb növekedést az FHB tudhatja magáénak, bár ez leginkább az Allianz Bank felvásárlásának tudható be. Ez a nagyszabású bővülés magas kockázat növekedéssel is járt, aminek kezelése nagy munkát jelentett a banknak.
A Raiffeisen Banknál ellentétes folyamatok zajlanak le, ügyfélszámuk 17 százalékkal esett vissza. Ez leginkább a banki kockázatkezelésnek tudható be, a legbizonytalanabb cégek kerültek ki a bank ügyfélköréből.