A Budapest Bank második alkalommal adta át a kis- és középvállalati ügyfelei körében meghirdetett Partner-díjat. Idén azon cégeket ismerte el, amelyek üzleti stratégiájuknak köszönhetően az elmúlt évek során rugalmasan reagáltak a gazdasági kihívásokra, ennek köszönhetően stabilak tudtak maradni. A pályázatokból kiderült, a siker egyik kulcsa a folyamatos fejlesztés, amely lehetővé teszi az új piacok meghódítását. A gazdasági válságból való kilábaláshoz a vállalati innováció erősítése, az új megoldások meghonosítása elengedhetetlen, ezért a fejlesztések támogatása egyre fontosabbá válik.
A bank vezetőiből és külső szakemberekből álló zsűri rangsorolása illetve a bank honlapján leadott szavazatok alapján a Partner-díj első helyezettje a fémmegmunkálással foglalkozó mezőberényi Fábafém Bt. lett. A főként autó-, elektronikai és építőipari beszállítóként működő cég pályázatának értékelésénél a zsűri több elemet is kiemelt: többek között, hogy mindig jókor, a változó környezetet felmérve váltottak a megfelelő irányba, például a bútorvasalat-gyártásról a hazai bútoripar meggyengülésekor sikeresen áttértek a fémforgácsolásra. Emellett a vevők elvárásaihoz pontosan igazodó saját fejlesztésű termelésirányítási rendszert hoztak létre, illetve tanulók foglalkoztatásával biztosítják a szakembergárda utánpótlását. Ezüstérmes lett az orvosi diagnosztikai termékeket gyártó budapesti 77 Elektronika Műszeripari Kft., míg harmadik helyen a váci székhelyű Naszálytej végzett.
"Az egyik közös elem, ami a nyertes vállalkozások stabilitását, növekedési képességét adja, az a folyamatos fejlesztés. Bár az elmúlt időszak elsősorban nem az innovációról, hanem a túlélésről szólt, azok a cégek, amelyek korábban jól gazdálkodtak forrásaikkal, a válság alatt is tudtak fejleszteni és ezáltal új vevőkre szert tenni" - mondta Tóth Viktor, a bank vállalati üzletágának vezetője. A K+F-be, az innovációba fektetés jelentős költségekkel jár, hozadéka viszont csak később jelentkezik. Ugyanakkor az innováció a gazdasági növekedés egyik legerősebb motorja, ennek révén a cégek versenyelőnyhöz jutnak, az egyre modernebb, kifinomultabb termékek és szolgáltatások által pedig hozzájárulnak az életminőség fejlődéshez.
A Partner-díj elnyerői az innováció számos területén mutattak példaértékű megoldásokat: a Fábafém a vállalatirányítási rendszer létrehozása mellett saját fejlesztésű célgépekkel teszi hatékonyabbá működését, a technológiai fejlesztéseket pályázati lehetőségek kiaknázásával valósítja meg. A 77 Elektronika minden termékét maga fejlesztette: vércukormérő és vizeletelemző készülékeit a világ számos kórházában és laboratóriumában használják öt kontinensen, 72 országban. A modernebb eszközök és berendezések kialakításáért egy 60 fős, fiatalokból álló kutató- és fejlesztőgárda felel, a cég éves árbevételének 8-9%-át forgatja vissza fejlesztésekbe - ez az arány többszöröse annak, amit egy átlagos hazai vállalat innovációba tud vagy hajlandó fektetni. A Naszálytej termékeivel élenjár az egészséges táplálkozás elősegítésében, a speciális fogyasztói igények kielégítésében. Számos sajátmárkás termékkel rendelkezik, a magyar piacon elsőként jelent meg laktózmentes és aloe vera tartalmú, valamint bio tejtermékekkel.
A teljes hazai vállalati szektort tekintve még jelentős lemaradás mutatkozik ezen a téren. Hazánkban a vállalkozások nagy részének mindennapi tevékenységében az innováció szerepe jóval csekélyebb, mint az EU-tagállamok többségében. A legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások közül csak minden ötödik innovatív, holott az unió régi tagországaiban az arányuk mindenütt meghaladja az egyharmadot. A vállalati K+F ráfordítások aránya 2004 óta folyamatosan emelkedve 2009-ben elérte a 46%-ot - ám még ez is elmaradást jelent a fejlett országoktól, ahol a vállalati részarány kétharmadon felüli.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ennek javítása érdekében az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) önálló programot szentel a növekedés motorjának tartott tudomány és az innováció területének, emellett számos banki megoldás is a vállalkozások rendelkezésére áll a fejlesztéseikhez. A Budapest Bank tanácsadási és különböző finanszírozási szolgáltatásokat biztosít az ÚSZT pályázataihoz, hogy támogatassa az innováció és K+F terén aktív vállalkozásokat. Ezenkívül a banknál a normál saját forrású beruházási hitel lehetősége mellett az MFB kamattámogatott hitelei is elérhetőek az innovációs beruházásokra, amelyeket kiegészíthet EU-háttérrel (például a Jeremie-program) támogatott kezesség is.
"A válság első hulláma lecsengett, bizonyos szektorokban, mint például az exportra termelő cégeknél már növekedés is érzékelhető. Termékeinkkel, tanácsainkkal és a példaértékű üzleti megoldások megosztásával szeretnék elérni, hogy az exportcégek továbbra is megállják a helyüket a nemzetközi piacon, illetve hogy minél több vállalkozás tudjon innovációba kezdeni" - tette hozzá Tóth Viktor.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.