Pénzcentrum • 2010. október 1. 10:02
Betört a nemzetközi piacokra a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. A főként mustár-és majonéz termékeiről híres vállalat az itthoni szűk piaci lehetőségek miatt, a külföldi értékesítés kiterjesztésével próbálja meg növelni profitját. 2010-ben megháromszorozta kivitelét a magyar óriás - írja a Népszabadság.
A magyar tulajdonosi körrel rendelkező cég főként a bébiétel termékeikkel tarol az országhatáron kívül. Csak Hollandiába exportál mintegy 5 millió darabot a termékből, ami az összes kivitelre szánt mennyiség (11,5 millió darab) 43%-a. Az export tevékenységet segíti a forint gyengülése is.
Másik húzótermékük, a ketchup export értékesítése is jelentősen nőtt az idén. A kizárólag hazai paradicsomot felhasználó vállalat több mint 600 alföldi családnak biztosít megélhetést. Az itthoni kis gazdaságok szállítják be a jelentősebb alapanyagokat (vöröshagyma, paprika, fokhagyma) is. Romániában a ketchup eladások 5%-kal, Horvátországban 150%-kal emelkedtek.
Az innovációra is sokat költő (2009-ben 3 milliárd forint) vállalkozás technológiai fejlesztéseinek köszönhetően Romániát és Bulgáriát is itthonról látja el termékeivel. Az Univer fokozatosan újabb és újabb munkahelyeket teremt az országban és idén már 5%-os növekedést értek el az ételízesítők és bébi ételek hazai piacán.