Pénzcentrum • 2010. január 13. 09:32
Közép- és hosszú távon bízik a kelet-európai élelmiszer- és elektronikai piac fellendülésében a németországi Metro AG, amely mind hazájában, mind a régiónkban igazi mamutnak számít a kiskereskedelmi eladások tekintetében.
A régiós valuták leértékelődése valamint a Kelet-Európában tapasztalható fogyasztói keresletcsökkenésnek köszönhetően tavaly mintegy 3,4%-kal (19,4 milliárd euróra) csökkent a Metro AG árbevétele. A cég régiós leányvállalatait sújtotta a legnagyobb visszaesés, a környező 12 országban ugyanis mintegy 13%-kal (4,6 milliárd euróra) zsugorodott a cég árbevétele, azonban a devizaárfolyamok változásának hatását kiszűrve a zsugorodás csupán 1,5% - írja a Napi Gazdaság.
A vállalat értékesítései Németországban 0,7%-kal csökkentek, Nyugat-Európában pedig 1,1%-kal nagyobb árbevételt regisztráltak 2009-ben az egy évvel korábbi értékhez képest.
A válság ellenére jól teljesítettek a Metro vállalatcsoportjába tartozó Media Markt és Saturn áruházak. A főleg háztartási gépek és műszaki cikkek kereskedelmével foglalkozó láncok árbevétele tavaly 6,5%-kal gyarapodott 2008-hoz képest.
Összesen 16 új áruházat adott át tavaly a vállalat, és 2009. december 31-én már 2127 egységgel szolgálta ki a vevőket a kiskereskedelmi óriás. A lap információi szerint a cégvezetés a tavalyi gyenge adatok ellenére is kitart kelet-európai bővítési tervei mellett, mivel meglátásuk szerint közép- és hosszú távon visszatér a gazdasági növekedés a térségben.