Ismét sikeres a magyar manufakturális karácsonyfa- és asztalidísz-gyártás, amit az is jelez, hogy a "termelésbe" nagyobb vállalkozások is bekapcsolódtak, a kisebb üzemek száma pedig gombamód szaporodik -írja a Napi Gazdaság.
A növekedés elsődleges oka, hogy a természetes anyagokból, elsősorban a kézzel készült, exkluzív termékek iránt külföldön megnőtt a kereslet. Az amerikai és a nyugat-európai piacokon főként a bibliai jeleneteket ábrázoló, festett díszekre van igény.
A piac egyik szereplője, a Csorba Kft. ügyvezető igazgatója, Ilon Miklós szerint a hazai iparág elsősorban annak köszönheti fellendülését, hogy a sorozatban gyártott termékek iránt, főként a gazdagabb országokban, évről évre csökken a kereslet. Ráadásul az elmúlt időszakban több német és osztrák gyártó is Magyarországra telepítette a termelést.
Az ügyvezető szerint a karácsony előtti időszakban rendelésállományuk csaknem duplájára nőtt, termékeik 90 százalékát az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban, Svédországban és Ausztriában értékesítik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


