Hízott a magyar direktmarketing-piac

Pénzcentrum2009. október 14. 08:32

A hazai direktmarketing-piac mérete 39,5 milliárd forint volt 2008-ban, ami 12 %-os növekedést jelent az előző évhez képest - írja a Napi.

A dm-piacon belül a telemarketing, valamint az adatbázis-menedzsment ágazatok erősödtek a legnagyobb mértékben. Az Magyar Reklámszövetség által közzétett 2008-as hazai reklámköltéseket tekintve elmondható, hogy a legfrissebb dm-piaci adatokkal bővített reklámtortában az ágazat részesedése 16,5 %-ra emelkedett.

A Direkt Marketing Szövetség adataiból az derült ki, hogy a tévé és a sajtó után a harmadik legnagyobb részarányt képviseli, emellett ismét a második legdinamikusabban fejlődő terület a direktmarketing.

Az ágazat folyamatosan fejlődik, de azzal sem árt tisztában lenni, hogy merre tart, illetve hogy milyen változások várhatók. A napjainkban zajló rendkívüli gazdasági folyamatok a dm-piacra is hatással vannak. A válság megváltoztatta a piacot, a fogyasztókat és a kommunikációs ágazat szereplőit. Akik továbbra is eredményesek akarnak maradni, azoknak sok mindenben újítaniuk kell.

Címkék: