Pénzcentrum • 2009. október 8. 10:02
Geotermikus energiával fog működni a Praktiker most épülő új áruháza Esztergomban. A barkácslánc a jövőben nemcsak fejlesztéseivel, de önálló marketinggel is környezetbarát és energia-takarékos megoldások felé kívánja terelni vásárlóit.
"Értékes minden, ami zöld" - ezzel a szlogennel indult a Praktiker honlapján a napokban az a zöld oldal, amely a magyar vásárlókat energiatakarékos termékekkel, rezsicsökkentő hasznos tippekkel és ötletekkel kívánja kiszolgálni.
A zöld gondolat jegyében megfogalmazott kezdeményezés nem magyar specialitás, a Praktiker konszern stratégiai döntése, hogy egész Európában - több mint 430 áruházban - a vásárlókat az energiatakarékosságra és környezetbarát árucikkek választására buzdítják. A 19 hazai Praktiker áruházban is "zöld" tippek állítják meg a vásárlókat, hogy a hasznos tanácsok mellett felhívják a figyelmet a "zöld" termékekre, legyen szó szélkerékről, napkollektorról, szolár lámpáról vagy energiatakarékos izzókról. Az áruházlánc mintegy 1000 hazai településre eljutó őszi katalógusa is nagy hangsúlyt fektetett ezen termékekre tematikus összeállításaiban.
Az áruházlánc nemcsak termékeivel, de saját fejlesztéseivel is úttörő szerepet kíván vállalni az energiatakarékosság területén. A 20. magyar áruház, amelynek építése megkezdődött Esztergomban, egyedülálló módon már geotermikus energiát fog használni, így az üzlet valamennyi helyiségét a Föld energiája fogja hűteni és fűteni a nap 24 órájában.
A három legutóbb megnyitott áruháznál - Kaposvárott, Békéscsabán és Székesfehérváron - is voltak már kezdeményezések: korszerű és energiatakarékos, padlóba épített fűtésrendszert építtettek, ami télen-nyáron gazdaságosan működik, miközben az áruházak világítását hosszú életű energiatakarékos izzókkal oldották meg. A Praktiker áruházakban folyamatosan bevezetésre kerülő elektronikus polccímkék használatának köszönhetően éves szinten több tízkilónyi nyomdafestéktől és feleslegesen felhasznált papírtól sikerült megkímélni a környezetet.