Továbbra is nagy üzlet az állateledel

Világgazdaság2009. augusztus 18. 09:47

A magyar agrárexport egyik húzóágazatává vált az elmúlt években az állateledel-ipar, ugyanakkor idén alig növekszik a hazai piac.

Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az dén alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség. Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem -mondta a Világgazdaságnak Szórádi Gyöngyi, a szakmai szövetség, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.

A termékek eladásából származó bevétel ugyanakkor visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár-és minőségkategóriákat keresik. A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág igazgatója szerint megfigyelhető, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett vissza olyan mértékben, mint az olcsóbbaké.

Ugyanakkor az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre hazánkban, így mára ez vált az agrárexport egyik húzóágazatává. A termékek elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára.

Címkék: