Lyoness: félmillió ügyfél, hatalmas pénzek

Pénzcentrum2009. július 27. 06:20

"Pénzvisszatérítés minden vásárlás után. Ezért vásárol együtt az ország"- hangzik a Lyoness reklámszlogenje. Az még meglehetősen messze van, hogy az egész ország tagja legyen a vásárlói klubnak, de a gyarapodás már most is jól látható. A Pénzcentrum most megmutatja, mit is tud a Lyoness.

A Lyoness-rendszer egy nemzetközi vásárlói klub, működtetője a svájci bejegyzésű AG., melynek Európa számos országában (Svájcban, Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, Olaszországban, Romániában), és Magyarországon is van leányvállalata.

A vállalati legenda szerint a Lyoness ötlete 2001-ben született, amikor Hubert Freidl, a Lyoness Holding Europe AG későbbi vezérigazgatója egy vásárlás alkalmával kedvezőbb feltételek után érdeklődött. A következő választ kapta: "A kívánt mértékű árengedmény csak akkor lenne elérhető, ha a vásárlás összege lényegesen magasabb volna."


Emberünk persze nem várta meg, hogy ezt kétszer is elmondják neki: rögvest hasonló gondolkodású társak keresésére indult, akikkel létrehozott egy vásárlói közösséget.

Hubert Freidl vállalkozásának első két évében elérte, hogy egy igen hatékony vásárlói tömeget állítson maga mellé. Ezzel egy időben számtalan termékpartnert is talált, akik -hála a nagy vásárlóközösségnek- így jelentős és biztos vásárlói forgalmat hoztak létre.

2003 júliusában Hubert a sikereknek köszönhetően megalapíthatta a Lyoness Holding Europe AG-t. Azóta minden érdeklődő csatlakozhat az ötlethez, és nem csak személyes vásárlásai révén részesülhet pénzvisszatérítésben, hanem baráti ajánlásai által még több profitra tehet szert.


Hogy működik?


Amint azt márkorábbi cikkünkben bemutattuk, a vásárló nem pontokat gyűjtöget kártyájára, hanem készpénzt kap vissza, ha a lánc valamely üzletében vásárol. A visszatérítés lehetséges számla alapján, vásárlási utalvánnyal, illetve -és ez a legfontosabb- úgynevezett Cashback Kártyával.

Kapcsolódó cikkünk: ScienNet: kinek özönlenek a milliók?

A vásárlások összegéből 2-27% kerül visszatérítésre a Lyoness-tagnak. Ennek 1%-a azonnal a bankszámlára megy, a fennmaradó rész kerül az elszámolási rendszerbe, melyből szintén vásárlás jön létre a későbbiekben.

Honnan a név?
A vállalat neve, a "Lyoness" az alapító, Hubert Freidl kelta mondák iránti érdeklődésével függ össze és az egykor hatalmas Lyonesse királyság után kapta nevét. Érdekes, hogy Nagy-Britanniában néhány halász még manapság is eskü alatt vallja, hogy a nyílt tengeren hallja azoknak a harangoknak a hangját, melyeket akkor kongattak meg, mikor az 5. században a tenger elárasztotta "Land's End" területét.

De! Komolyabb pénzekhez akkor juthatunk, ha elkezdjük beszervezni a rendszerbe ismerőseinket. A további direkt és indirekt vásárló után ugyanis - akiket baráti ajánlás révén sikerült megnyerni a Lyoness számára-  az ajánlót a vásárlási összegek további 0,5%-a illeti meg. Egyszerűbben szólva, minél több embert szervezel be, és ők minél többet vásárolnak, annál többet kapsz Te is. 

Ugyanakkor -ha valakinek nem műfaja a szervezkedés- annak abban az esetben is megéri, ha a termékpartnerek között talál oyan boltot, ahol rendszeresen, naponta vásárol, talál olyan taxitársaságot, amellyel rendszeresen utazik, talál olyan éttermet, ahol naponta ebédel. Így legalább 2%-ot (de jó eséllyel többet) visszakap a fogyasztásából.


A partnerek

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Jól látható, hogy a Lyoness a versenytársakhoz képest jóval erősebb termékpartneri hálózattal rendelkezik, 3300 boltban kapunk visszatérítést. És itt is van a dolog sarkalatos pontja, hiszen valószínűleg sok olyan eset van, amikor nem éri meg a drágább boltban vennünk a tejet, még akkor sem, ha néhány százalékot visszakapunk. Igaz, a paletta egyre bővebb, és komoly üzletláncokat is találunk rajta: Kika, Praktiker, Baumax, Office Depot, G-Roby, Reál boltok, Hervis, Libri, OMV, Skála.

Sőt, úgy tűnik, a Lyonessnek egy igazán nagy halat is sikerült fognia, az Auchan személyében.

 

Ki keres ezen igazán nagyot?


A vásárlónak megéri, hiszen visszatérítést kap, minél több embert szervez be, annál többet. A kereskedőnek megéri, hiszen többen vásárolnak nála. De nem kérdés, hogy a komolyabb pénzeket a cég működtetői akasztják le.

A Lyoness a kereskedő vagy szolgáltatóval kötött szerződések alapján, a törzsvásárlói által generált forgalom után különböző mértékű százalékban közvetítői jutalékot kap. A törzsvásárlók által generált teljes forgalom 0.5-1%-a minden esetben a Lyoness-t illeti meg.

A Lyoness Hungary Kft. 2008. évi adózott eredménye 15 millió forint, számviteli kimutatásai alapján, az üzleti tevékenység eredménye 21 millió, a belföldi értékesítés nettó árbevétele 426 millió forint volt. Ügyfeleik -akik száma jelenleg több mint 160 ezer fő- több mint 2 milliárd forint vásárlási forgalmat bonyolítottak le 2008-ban partnereiknél. A várakozások szerint 2010 végére az ügyfelek száma eléri a félmilliót(!), így a cég bevételének sokszorozódására lehet számítani.

A Pénzcentrum által megkérdezett Lyoness-munkatársak ugyanakkor fontosnak tartották kiemelni, hogy 2007-ben - a magyarországi multi level marketing-szerű hálózati rendszerek közül máig az egyetlenként- a PSZÁF auditálta a céget, és hatósági szerződést kötött a Lyoness Holding Europe AG-val. A szakhatóság teljes körűen átvizsgálta a nemzetközi vállalatot, és működését megfelelőnek találta. A PSZÁF folyamatosan ellenőrzi az előírások, illetve a szerződésben foglaltak betartását.

Mi pedig ismét várjuk olvasóink véleményét a Lyonessel -és a vásárlói klubokkal- kapcsolatban! Címünk: penzcentrum@penzcentrum.hu

Címkék:
hervis magyarország,