Pénzcentrum • 2009. július 22. 13:32
A Magyar Turizmus Zrt. elindította YouTube csatornáját, melyet a korábbi adminisztrátor, a Google Magyarország bocsátott rendelkezésére.
Az MT Zrt. a világ legnagyobb videó megosztóján immár saját, márkázott csatornán, a http://www.youtube.com/hungary-n át is közzéteszi reklám-spotjait, turisztikai filmjeit, illetve a Társaság a YouTube-on fellelhető, mások által készített rövidfilmekkel is színesíti hazánk turisztikai megjelenését.
Az MT Zrt. nem titkolt célja, hogy a csatornára feliratkozók, illetve a videókat megtekintők körében népszerűsítse hazánk turisztikai kínálatát, és a jövőben direkt üzeneteket jutasson el hozzájuk. A középtávú célok között szerepel egy, kifejezetten a YouTube-on meghirdetett pályázat is, melyen vagy az MT Zrt. korábbi kisfilmjeinek feldolgozását, vagy teljesen saját készítésű "országimázs-filmeket" vár majd a Társaság.
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi vezetője a kezdeményezéssel kapcsolatban elmondta, hogy "2009-ben várhatóan az európai utazási piac 38%-át az interneten keresztül foglalják, ezért kiemelkedően fontos, hogy a kínálati oldal szereplői ezt figyelembe véve, a megfelelő eszközökkel próbálják elérni az utazni vágyó közönséget. A YouTube-on ingyenesen létrehozható márkázott csatorna a Magyar Turizmus Zrt.-nek is kitűnő lehetőséget biztosít a közösségi weben való megjelenésre. Az ilyen kezdeményezések jól illeszkednek abba a globális trendbe, miszerint az utasok egyre inkább saját maguk foglalják utazásaikat az interneten fellelhető vélemények, információk alapján."