A válság nem vetette vissza az üzletnyitási hajlandóságot - derül ki a kereskedők hálózatfejlesztési terveiből. Amelyik piaci szereplő tud, fejleszt.
A Népszabadság körkérdéséből kiderül: a Tesco az előző évekhez hasonlóan az idén is két számjegyű bővítést tervez, a válság miatt nem módosítottak az idei hálózatfejlesztési terveiken. Egyre nagyobb szerepet kapnak az elsősorban a városközpontokban található, kis alapterületű Express-áruházaik.
Hasonló irányba mozdult a Spar is. Bár az elsődleges cél a tavaly átvett Plus hálózat Spar-köntösbe öltöztetése ugyanakkor a vállalat több szuper-, illetve hipermarketet, és mellettük kisebb City Spart is nyit idén.
A keresletcsökkenést leginkább megsínylő elektronikai kereskedelmi láncok is fejlesztenek. Az Electro World dinamikus fejlesztési tervekkel állt elő, így az idén két új áruházukat nyitják meg - Budapesten és Miskolcon -, majd innentől évente 3-4 új üzletnyitást terveznek. A forgalmi adatai alapján jelenleg piacvezetőnek tudott Media Markt is újabb üzleteket tervez.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


