Bár egyre biztatóbb makrogazdasági mutatók látnak napvilágot, a hitelválságnak még koránt sincs vége. Erre utal, hogy a cégek közül aki csak tud, készpénzt halmoz fel.
Az Association for Financial Professionals legfrissebb felmérése arról árulkodik, hogy az amerikai vállalatok szerint még bőven tart a hitelválság. A most megjelent adatok szerint a cégek csaknem háromnegyede, 72 százaléka hitt a készpénz erejében az idei év első hat hónapja során.
A válaszadó 30 százaléka szinten tartotta a készpénz-állományát, míg 42 százalék növelte azt. Sajnálatos módon épp azokban a vállalatokban csökkent jellemzően a készpénzállomány, amelyek besorolásuk miatt már amúgy is nehezebben juthatnak hitelhez.
Hiába a kormányzati törekvések a hitelhiány enyhítésére, és hiába a statisztikák, melyek a hitelpiac javuló tendenciáiról számolnak be, a megkérdezettek több mint fele, 59 százaléka érezte úgy, hogy a hitelhez jutási esélyeik nem változtak különösebben 2009 eleje óta. A hitelfelvételi esélyei 27 százaléknak romlottak, 14 százaléknak pedig javultak. A válaszadók kétharmada szerint év végéig nem is várható változás ezen a téren.
A felmérés szerint a gazdasági válság felfordulása miatt már most jelentős változások tapasztalhatók a magánszemélyek és vállalatok hiteligénye, illetve befektetési stratégiáiban. Mivel továbbra is sokan hisznek a kemény hitelfeltételek fennmaradásában, a jövőben is konzervatív, biztonságra játszó befektetési formák túlsúlya maradhat fenn.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.