Szabad utat engedett tegnap az Egyesült Államok legfelső bírósága a dohánygyárak elleni újabb perhullámnak, mely döntés beláthatatlan következményekkel járhat. Az új hadjáratban már nem az egészségügyi kockázatok állnak a célkeresztben, hanem a kiugró népszerűségnek örvendő light cigaretták szándékosan félrevezető hirdetései.
Amerikában 1969 óta kötelező a cigaretták csomagolásán felhívni a figyelmet az egészségügyi kockázatokra, 1992-ben pedig a legfelső bíróság úgy döntött, hogy nem lehet már olyan pert indítani, mely arra alapoz, hogy a fogyasztót nem tájékoztatták ezen kockázatokról. Egy teljes korszak zárult le ezzel, miután a dohánygyárak megfizették a 206 milliárd dollárt 46 államban.
Az USA-ban 45 millióan dohányoznak és csaknem 85%-uk alacsonyabb kátrány és nikotin tartalmú, light cigarettát vásárol. A fogyasztók a '70-es években tértek át tömegesen a biztonságosabbnak hitt cigire, melyről azóta bebizonyosodott, hogy nem laboratóriumi körülmények között nagyságrendileg ugyanakkora mennyiségű káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos cigaretták.
A Federal Trade Commission álláspontja szerint a dohánygyártók már legalább 30 éve tudják, hogy a light termékek egyáltalán nem biztonságosabbak a hagyományos cigarettáknál, így gyakorlatilag évtizedek óta tudatosan félrevezetik az embereket. Hétfőn ennek az álláspontnak helyt adott a legfelsőbb bíróság, így félrevezető hirdetés miatt perelhetővé váltak a gyártók.
A Los Angeles Times megkérdezte a Georgetown University jogtudományi professzorát, hogy mire lehet számítani a jelenlegi helyzetben, a szakértő azonban egyáltalán nem biztos abban, hogy hatalmas kártérítési összegeket ítélnek majd meg a bíróságok, az összegeket ugyanis ezúttal nem az egészségügyi hatásokhoz, hanem a cigaretta árához kötik majd.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


