0 °C Budapest

Vigasz a válságra: van még sikersztori

Pénzcentrum
2008. október 27. 12:00

Aki tanult vállalatokról nem létezik, hogy ne hallott volna a legendás Henry Fordról. Megragadjuk az alkalmat, hogy a ma is sikeres Ford Motor Co. névadójának sikertörténetéről közöljünk egy cikket.

Sok évig sikertelen

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Ford, hiszen a világ legnagyobb autógyárai között található. Mára már multinacionális világcéggé nőtte ki magát az 1903. június 16-án alapított cég. Henry Ford cége ma már nem csak Fordokat gyárt, hanem övé a Lincoln, a Mercury, a Volvo és a Mazda.

A történethez hozzá tartozik, hogy a Ford nem az első sikeres vállalkozása az 1863-ban született Henry Fordnak. Élete első kísérleti autója még 1896-ban gördült ki Detroit utcáira. 1899-ben kilép munkahelyéről és befektetőket keres Detroit Auto Co. cégéhez, a vállalkozás azonban sikertelen.

Később, a tartós munkanélküliség miatt kénytelen családjával visszaköltözni az apja házába. Mindeközben azonban saját kocsijával sikerül megvernie a kor egyik nagy versenyzőjét Alexander Wintont. Ez pedig elég ahhoz, hogy több befektetővel közösen megalapítsák a Henry Ford nevet viselő céget 1901-ben. Ez az elhatározás azonban nem tart sokáig, a következő évben kilép a cégből Ford, amely Cadillac néven működik tovább.

1903-ban azonban megalakul a Ford Motor Co., a Malcolmson csoport támogatásával. Az első, A modell elkészül a bérelt üzemben. A vállalkozás olyan sikeres, hogy már a következő évben megépülhet a saját üzem, sőt, 1906-ban a Ford felvásárolja az Olds, a Buick és a Cadillac márkákat. Ennek köszönhetően az Egyesült Államok piacelső autógyárává válik, s Henry Ford lesz a cég elnöke, s többségi tulajdonosa.

Megérkezik a T-modell

A legendás, s világszerte ismert T-modellt végül 1908-ban mutatják be. A sikeren nincs mit csodálkozni, hiszen a kocsi korszakalkotó volt, korának körülményeihez képest addig elérhetetlen csúcssebességre volt képes, akár 70 km/órával száguldozhattak a büszke tulajdonosok. A modell sorozatgyártása csupán 1912 októberében kezdődik meg. 1914-ben a Ford összesen 308 162 autót gyártott, ami több volt, mint a többi gyár összes termelése.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Még ugyanebben az évben vezették be egy intézkedést, amely egyáltalán nem vetette vissza a kocsi népszerűségét. A termelés minél simábbá tétele érdekében megszüntették a piros, a kék, a zöld és a szürke modellek gyártását. Henry Ford szavaival élve a T-modell minden színben elérhető, amennyiben az a szín a fekete.

Mindenesetre a színekről való lemondás kifizetődővé vált a vásárlóknak, ugyanis a méretgazdaságosság következtében a modell idővel egyre olcsóbbá tudott válni. Míg kezdetben 825 dollárért (177 ezer forintért) lehetett hozzájutni, 1924 októberére már csupán 260 dollárba (57 ezer forintba) került.

Véget ért egy korszak

A termelés alatt több módosítás is történt a modellen, így például 1919-től már elektronikus indítással is elérhető volt a kocsi. Ennek ellenére több mint 15 millió darab eladott T-modell után 1927 májusában leállították a modell termelését. 5 hónappal később léptek piacra egy teljesen új kocsival.

Nem csak a földön...

Arról már kevesebb anekdota szól, hogy Henry Fordnak nem csupán az autóipar köszönhet kiemelkedően sokat, hanem a légi közlekedés is, ugyanis 1925-ben építette meg a legelső 196-os Ford Tri-Motor repülőgépet, mely az első olyan vasmadár volt, amely a légi közlekedésben, mint utasszállító volt jelen.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?