Túl sok a svájci órákban az olcsó külföldi alkatrész, ezért a nagy gyártók az eddigieknél sokkal keményebb feltételekhez kötnék a Swiss-made védjegy használatát. A törekvés élharcosa a piacvezető Swatch, amely a megélhetésüket féltő kis manufaktúrák szerint a saját pecsenyéjét sütögeti - írja a Népszabadság.
A követelmények szigorítását a Swatch-csoport, a Rolex, valamint a Piaget márkát birtokló Richemo támogatja. A jelenleg érvényes előírások szerint ehhez most annyi is elegendő, ha az óra mechanikáját alkotó elemek összértékének legalább felét a hazai gyártású alkatrészek adják. A mechanika viszont az óra értékének csupán 15-25 százalékát adja.
A Swatch például azt szeretné elérni, hogy az óra teljes értékének legalább 60 százalékához kell kötni az eredetviselés jogát, míg a mechanikus óráknál 80 százalék lenne a határ. Az iparági lobbiszervezetben viszont nem mindenki örül a törekvésnek, mivel a kisebb gyártók attól félnek, hogy ezzel kiszorítják őket a piacról.
A nagyok szerint viszont drágulás helyett éppen árcsökkentést is hozna a változtatás, mivel a helyi beszállítók az eddiginél is nagyobb volumenű megrendelésekhez jutnának. A beszállítók egyik képviselője szerint viszont a szigorítás ellehetetleníti a kvarc-komponenseket előállító Ronda nevű cég működését, s független cégek egész sorát teheti tönkre.
Független elemzők szerint a reform egyértelmű haszonélvezője a Swatch, melynek évi 650 millió svájci frankot kitevő pluszbevételt jelentene a törvénymódosítás, mivel jelenleg ő szállítja a legtöbb alkatrészt a helyi manufaktúrákba, s eztán bővülne a megrendelői kör.

Óriási olívaolaj csalást lepleztek le Magyarországon: ezek a termékek érintettek, mindenkit átvertek
Az ellenőrzés nyomán több termék esetében is megállapították, hogy azokon a termékforgalmazásért felelős vállalkozás adatai nem voltak feltüntetve.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


