Túl sok a svájci órákban az olcsó külföldi alkatrész, ezért a nagy gyártók az eddigieknél sokkal keményebb feltételekhez kötnék a Swiss-made védjegy használatát. A törekvés élharcosa a piacvezető Swatch, amely a megélhetésüket féltő kis manufaktúrák szerint a saját pecsenyéjét sütögeti - írja a Népszabadság.
A követelmények szigorítását a Swatch-csoport, a Rolex, valamint a Piaget márkát birtokló Richemo támogatja. A jelenleg érvényes előírások szerint ehhez most annyi is elegendő, ha az óra mechanikáját alkotó elemek összértékének legalább felét a hazai gyártású alkatrészek adják. A mechanika viszont az óra értékének csupán 15-25 százalékát adja.
A Swatch például azt szeretné elérni, hogy az óra teljes értékének legalább 60 százalékához kell kötni az eredetviselés jogát, míg a mechanikus óráknál 80 százalék lenne a határ. Az iparági lobbiszervezetben viszont nem mindenki örül a törekvésnek, mivel a kisebb gyártók attól félnek, hogy ezzel kiszorítják őket a piacról.
A nagyok szerint viszont drágulás helyett éppen árcsökkentést is hozna a változtatás, mivel a helyi beszállítók az eddiginél is nagyobb volumenű megrendelésekhez jutnának. A beszállítók egyik képviselője szerint viszont a szigorítás ellehetetleníti a kvarc-komponenseket előállító Ronda nevű cég működését, s független cégek egész sorát teheti tönkre.
Független elemzők szerint a reform egyértelmű haszonélvezője a Swatch, melynek évi 650 millió svájci frankot kitevő pluszbevételt jelentene a törvénymódosítás, mivel jelenleg ő szállítja a legtöbb alkatrészt a helyi manufaktúrákba, s eztán bővülne a megrendelői kör.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








