Aligha gondolnánk, hogy egy izraeli cég ott lehet a világ legnagyobb kávéforgalmazó vállalatai között, de az 1936-ban alapított Strauss Group néhány éven belül be kíván férkőzni a 40 milliárd dolláros (6000 milliárd forintos) kávépiacon a legjobbak közé. Ahhoz, hogy a cég elérje a célkitűzéseit, fontos a nemzetközi tapasztalatok megszerzése és a folyamatos fejlesztések végrehajtása. A vállalkozás története jól illusztrálja az izraeli gazdaság nemzetközi szinten betöltött pozícióját.
A jelenlegi tulajdonos nagyszülei a második világháború előtt menekültek el Németországból és új életet kezdtek. Eleinte tejtermékek és sajtok értékesítésével foglalkoztak, majd ahogy teltek az évek, úgy növekedett a cég és bővült a termékkínálat. Előbb a Danone és az Unilever értékesítési partnerei lettek, majd megvásárolták az ország legnagyobb kávé- és csokoládégyárát. Mára a cégcsoport összesített forgalma eléri az 1,8 milliárd dollárt (270 milliárd forintot).
A cégvezetők belátták, hogy a belföldi piac telített és a további növekedés érdekében Kelet-Európában, Ukrajnában, de még Brazíliában is vásároltak érdekeltségeket. A dél-amerikai országban, ahol a kávé nemzeti ital, rövid időn belül a második legnagyobb piaci szereplővé váltak. A vállalkozás agresszív stratégiai döntéseket hozott, de a kockázatosnak tűnő ügyletek megtérülni látszanak.
Az elmúlt évben a cég bevételeinek több mint a fele a kávéértékesítésből származott és összesen 72 millió dollár (10,8 milliárd forint) nettó nyereséget termelt. A nemzetközi kapcsolatok kiépítésnek köszönhetően újra kétszámjegyű növekedést értek el, a 23 %-kal bővülő értékesítés az iparágban mért átlag duplája. Brazília mellett Szerbiában és Romániában is jó évet zárt a cég.
A tulajdonosok szerint, amennyiben az orosz és a kínai piacokra is sikerül betörni, akkor a bevételek túlnyomó többsége már a nemzetközi piacokról származhat. A sikereket jelzi, hogy részvényeik megjelentek a tőzsdén, ahol az első évben 42 %-os emelkedést értek el. Az 1,3 milliárdos kínai piacon a legnagyobb kihívás a jellemzően teafogyasztó nemzetet átszoktatni a kávéra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elmúlt öt évben a Strauss vállalat a belföldi piac meghódítása után sikeresen vette az első nemzetközi akadályokat is. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a következő öt évben az első izraeli élelmiszeripari cég lehetnek, amely jelentős nemzetközi szerepet tölt be.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.