21 °C Budapest

Meghódítja a világot az izraeli Strauss: ő lehet a kávék királya?

Pénzcentrum
2008. augusztus 14. 15:00

Aligha gondolnánk, hogy egy izraeli cég ott lehet a világ legnagyobb kávéforgalmazó vállalatai között, de az 1936-ban alapított Strauss Group néhány éven belül be kíván férkőzni a 40 milliárd dolláros (6000 milliárd forintos) kávépiacon a legjobbak közé. Ahhoz, hogy a cég elérje a célkitűzéseit, fontos a nemzetközi tapasztalatok megszerzése és a folyamatos fejlesztések végrehajtása. A vállalkozás története jól illusztrálja az izraeli gazdaság nemzetközi szinten betöltött pozícióját.

A jelenlegi tulajdonos nagyszülei a második világháború előtt menekültek el Németországból és új életet kezdtek. Eleinte tejtermékek és sajtok értékesítésével foglalkoztak, majd ahogy teltek az évek, úgy növekedett a cég és bővült a termékkínálat. Előbb a Danone és az Unilever értékesítési partnerei lettek, majd megvásárolták az ország legnagyobb kávé- és csokoládégyárát. Mára a cégcsoport összesített forgalma eléri az 1,8 milliárd dollárt (270 milliárd forintot).

A cégvezetők belátták, hogy a belföldi piac telített és a további növekedés érdekében Kelet-Európában, Ukrajnában, de még Brazíliában is vásároltak érdekeltségeket. A dél-amerikai országban, ahol a kávé nemzeti ital, rövid időn belül a második legnagyobb piaci szereplővé váltak. A vállalkozás agresszív stratégiai döntéseket hozott, de a kockázatosnak tűnő ügyletek megtérülni látszanak.

Az elmúlt évben a cég bevételeinek több mint a fele a kávéértékesítésből származott és összesen 72 millió dollár (10,8 milliárd forint) nettó nyereséget termelt. A nemzetközi kapcsolatok kiépítésnek köszönhetően újra kétszámjegyű növekedést értek el, a 23 %-kal bővülő értékesítés az iparágban mért átlag duplája. Brazília mellett Szerbiában és Romániában is jó évet zárt a cég.

A tulajdonosok szerint, amennyiben az orosz és a kínai piacokra is sikerül betörni, akkor a bevételek túlnyomó többsége már a nemzetközi piacokról származhat. A sikereket jelzi, hogy részvényeik megjelentek a tőzsdén, ahol az első évben 42 %-os emelkedést értek el. Az 1,3 milliárdos kínai piacon a legnagyobb kihívás a jellemzően teafogyasztó nemzetet átszoktatni a kávéra.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az elmúlt öt évben a Strauss vállalat a belföldi piac meghódítása után sikeresen vette az első nemzetközi akadályokat is. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a következő öt évben az első izraeli élelmiszeripari cég lehetnek, amely jelentős nemzetközi szerepet tölt be.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 23. szerda
Lenke
30. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. július 22. 19:34