A 2008. június 13-án látványos ceremóniával megnyitott, "A víz és a fenntartható fejlődés" vezérgondolata köré szerveződő szakvilágkiállítás a hétvége óta látogatható a spanyolországi Zaragozában. A 102 országot felvonultató rangos eseményen hazánk is önálló kiállítással vesz részt. Az elmúlt három napban a magyar pavilont már több mint tízezer érdeklődő kereste fel. A kiállítást megtekintők összlétszáma egy utazási iroda alkalmazottjának látogatásával tegnap érte el az ötödik számjegyet, a spanyol hölgyet Gölöncsér József világkiállítási megbízott köszöntötte.
A Zaragoza Expo 2008 szakvilágkiállítás megkülönböztetett figyelmet szentel bizonyos témáknak. Ezek közül Magyarország szempontjából különös jelentőségű "A víz az életért", "A víz, oktatás és kultúra", valamint "A víz és egészség" problematikája. A tematika szorosan kapcsolódik az ENSZ döntése értelmében 2005 és 2015 között zajló "A víz az életért" évtizede programhoz.
Ugyancsak fontos mondanivalója van "Az osztott vizek" tematikának is. A határokkal metszett vízgyűjtők (köztük a Duna-völgy) gondolatkörének elemzése, jó példák bemutatása hatékony támogatást nyújt az eredményes határvízi, vízügyi nemzetközi együttműködési gyakorlatok megismeréséhez, széleskörű kiterjesztéséhez.
A kiállításon való aktív, sokszínű részvételünk segíti a Magyarországról kialakult kép formálását, a hazánk iránti érdeklődés és az utazási vágy felkeltését (gyógyfürdők, wellness, vizes természeti szépségek). Mindez összhangban áll a Magyar Turizmus Zrt. "2008, a vizek éve" elnevezésű programjával, amely az egészség- és a wellnessturizmus hódolóira fókuszál.
2008-ban Zaragoza a víz és a vízről való közös gondolkodás fővárosává válik. A magyar megjelenéssel ismételten jelezni kívánjuk: hazánk azon országok egyike, amelyek folyamatosan és eredményesen törekszenek a természeti gazdagság megóvására, az emberiség egyetemes értékeinek megőrzésére.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


