Minden bizonnyal jó lehet olyan vállalatnál dolgozni, amely világhírnévnek örvend, hiszen ismerőseink irigykedve figyelhetik, ahogy a céges pólóban feszítünk hétvégeken. Az már egy érdekesebb kérdés, hogy vajon melyek lehetnek a világ leghíresebb vállalatai. A kíváncsiság nem kínoz bennünket tovább, ugyanis egy amerikai kutató- és tanácsadó cég, a Reputation Institute összeállította a listát, kik rendelkeznek a világon a legjobb hírnévvel.
A listát évente állítják össze, a pontszámokat pedig a hírnév hét dimenziója alapján kalkulálták, vagyis számításba vették a termékeket és szolgáltatásokat, az innovációt, a munkahelyet, az állampolgárságot, a cég irányítását, a cég vezetőit és a teljesítményt. Ezek közül a két legfontosabb dimenziót a termékek és szolgáltatások és az állampolgárság jelentették.
A 600 legnagyobb vállalatot felsoroltató lista élére a tavalyi hatodik helyezett japán autógyártó, a Toyota foglalta el. A dobogó második fokán egy új jelentkező, az amerikai Google áll.

A 2007-es összeállításhoz képest a legnagyobb fejlődést a lengyel PKN Orlen energiapiari, a dél-afrikai nyersanyagiparban tevékenykedő Sasolm valamint az State Bank of India könyvelhette el. Ezzel szemben a legnagyobb népszerűvesztés a Nokia és a Samsung esetében történt.
Az idei rangsor elkészítéséhez február és március között több mint 60 ezer válaszadóval készítettek felmérést, összesen 27 országban. A 600 vállalat között 150 egyesült államokbeli, 40 japán, 35-35 kínai, illetve egyesült királyságbeli, 30-30 francia és német, 20 pedig orosz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


