Szerinted mivel foglalkozik a Morgan Stanley vagy a Procter & Gamble? Mit tudsz a magyar Pickről és a csokigyártásról? Teszteld tudásod, válaszold meg egyszerű kérdéseinket!
Az esetek többségében a fogyasztók a legnagyobb vesztesei egy-egy vállalat másikkal történő összeolvadásának, derült ki két amerikai közgazdász nemrég készített tanulmányából. A gyártó, amelyik összeolvad derekasan kihasználja a piacot. A szakértők szerint például az Amerikai Egyesült Államokban a vodka, a tisztasági betét és a tamponok is észrevehetően drágultak egy-egy ilyen fúzió után.
A francia szeszesitalokat gyártó nagyvállalat a Pernod Ricard is mélyen a zsebébe nyúl, ahogy az elmúlt hetekben is világossá vált, a cég 5,6 milliárd euróért fogja megvásárolni a svéd konkurenciát, a Vin & Sprit vállalatot a Handelsblatt német oldalon megjelent hírek szerint.
Minden valószínűség szerint az üzlet mögött az állhat, hogy a cég megpróbálja tovább fejleszteni a piaci részesedését, hogy ilyen módon legyen lehetősége keresztülvinni egy jelentős áremelést. Ez az elgondolás ráadásul nem is olyan elvont, mint az első pillanatban hangzik. Öt másik esettanulmány alapján - melyekben az amerikai egyéni fogyasztási cikkek piacát vizsgálták -, rendkívül magas annak a veszélye, hogy a végső fogyasztó egy esetleges vállalatfelvásárlás után még többet fizet a cég termékéért.
A két közgazdász összesen 5 összeolvadást vizsgálva jutott a fúziókkal kapcsolatos véleményre. Az egyik ezek közül a szeszesitalpiacon történt vállalatfelvásárlás volt, amely teljesen más megvilágításba helyezi a Pernod Ricard jelenlegi terveit. Miután a Diageo 1997-ben megvette a Guinness és a Grand Metropolitan vállalatokat, az árak meredeken emelkedni kezdtek, így ez várható a mostani tervek megvalósulása után is.
Ráadásul ez nem csak a szeszesitalok terén van így, hanem más piacokon is. Erre a sorsra jutottak az olyan termékek, mint a tisztasági betét, vagy a tampon is, miután a Procter and Gamble megszerezte a Tambrands gyártót, vagy a a Ralcorpot felvásárolta a General Mills. Ezek mind ahhoz vezettek, hogy emelkedett a piaci koncentráció, egyre kevesebb lett az adott terméket gyártó és forgalmazó cég, így csökken a verseny is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A közgazdászok tanulmányukban megvizsgálták a termékek árainak változását az összeolvadások után. Kiderült, hogy 5-ből 4 esetben aránytalanul magas áremelkedés volt tapasztalható a termék piacán. Egyedül a juharszirup esetén nem volt semmilyen, a fogyasztók számára negatív hatás a fúzió után. A másik négy területen 3 és 7 százalék közötti drágulás volt tapasztalható, de az alkoholok még ennél is nagyobb mértékben drágultak. A Guinness és a Grand Metropolitan megvétele után például a 1,75 literes Johnnie Walker Red Label ára 9 százalékkal emelkedett.
Ezek után az eredmények után a vodkát kedvelők joggal aggódhatnak amiatt, hogy a Pernod Ricard költekezése a piacon megemeli az Absolut Vodka árszínvonalát is...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.