Nem kell lemenni kutyába Mitől támad fel a TV2? Adott egy kényszerhelyzet, melyben lépnie kell a csatorna vezetésének, majd megfogalmazzák a hangzatos célt: piacvezetővé kell tenni a TV2-t. Mit jelent a piacvezető pozíció? Mitől lesz kevesebb bukott műsor? Fel kell adni a csatorna korábban hangoztatott minőségi kritériumait a nézettség növeléséért? Továbbra is lesznek sokadosztályú filmekkel betöltött, feladott idősávok? Ehhez hasonló, kemény kérdéseket szegeztünk Várdy Zoltánnak, a TV2 vezérigazgatójának.
Hallhattuk, hogy 3 éven belül piacvezetővé szeretné tenni a TV2-t. Ehhez a jelenlegi szintről mindenképpen növelni kellene a csatorna közönségarányát egy olyan piaci környezetben, melyben a legnagyobb versenytárs azt is kimagasló eredményként értékeli, hogy szinten tudják tartani nézettségüket. Mitől várja a sikert?
A kiindulási pont teljesen különböző. Az elmúlt fél év gyakorlatilag arról szólt, hogy fel tudjunk készülni a versenyre. Úgy gondolom, hogy hat hónap alatt sikerült leküzdeni több éves lemaradást a műsorfejlesztési politika és kommunikációs stratégia terén. Mindemellett összeállt az a menedzsment, mely ütőképessé teheti a csatornát.
A műsorfejlesztés területén a verseny megjelenését kell kiemelni, mely azt jelenti, hogy csak a legjobb ötletek kerülnek megvalósításra, a műsorok versengnek az idősávokért, a műsorvezetők kiválasztása castingot követően történik és a produkciós cégek is tenderen nyerhetik el a gyártási jogot. A verseny és a strukturált gondolkodásmód fogja jellemezni a TV2 műsorfejlesztését, melynek eredményeképp olyan műsorokat fogunk sugározni, melyek kettős célt szolgálnak: beszédtémát kell biztosítaniuk a nézők számára vagy egyfajta szokást kell kialakítaniuk bennük.
Döntéseinket igyekszünk a lehető legnagyobb megalapozottsággal meghozni, így például az új kommunikációs stratégiánkat egy friss kutatásra alapozva építjük fel, végeredményként pedig sokkal merészebben, aktívabban jelenünk majd meg.
A menedzsment terén érdemes megjegyezni, hogy a tíz tagú igazgatóságban négy új személy van, akik újfajta szemléletet, szakmaiságot képviselnek.
Összességében a műsorfejlesztés, kommunikáció és menedzsment hármasában bekövetkezett változások alkalmassá teszik a TV2-t, hogy a jelenlegi bázisról növekedni tudjon és három éven belül piacvezetővé váljon.
Miben méri a piacvezető pozíciót?
Ez a pozíció több szempontból értelmezhető, melyek közül a leglátványosabb, leginkább mérhető és legegyértelműbb természetesen a nézettség. A kereskedelmi tévéknél igazából a 18-49-es korcsoport a mérvadó, ezen belül mind a főműsoridőben, mind az egész napra vetített közönségarányban elsők szeretnénk lenni.
A piacvezetés természetesen a megtermelt bevételből és profitból is mérhető, ezek azonban nem annyira objektív mércék, mivel önbevallásos alapon működnek. A pénzügyi területen leginkább saját céljaink elérését és kevésbé a versenytársaink számait tartjuk szem előtt.
Említette, hogy olyan műsorokat szeretne a TV2-n látni, amikről széles körben beszélnek. Hátraarcot jelent ez a szemléletmód a korábban stratégiai pillérként hangsúlyozott "minőségi műsorszolgáltatáshoz" képest? Belátták, hogy a minőséget egy országos kereskedelmi csatorna nem vállalhatja fel, csak egy tematikus tévé?
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Fontosnak tartom lefektetni, hogy mi a kereskedelmi tévé küldetése, szerepe: egy országos kereskedelmi tévének, mint gazdálkodó szervezetnek az a célja, hogy minél több embert ültessen a képernyők elé és szórakoztasson. Az évek során valóban kialakult egy olyan kép, hogy a TV2 egy kvázi-közszolgálatiasabb kereskedelmi tévéként működött, egyfajta alternatívát nyújtva a piacon.
Úgy gondolom, hogy nekünk most a kereskedelmi jelleget kell erősítenünk és nem feltétlenül kell megfelelnünk egy szűk célcsoportnak, hiszen nem ez a küldetésünk. Ez persze nem azt jelenti, hogy le kell mennünk "kutyába" és a "trash-TV" irányába elmozdulni.
Mondok egy példát: az egyik tavasszal induló műsorunk, "Az igazság ára" hetente jelentkezik majd a főműsoridőben. A hazugságvizsgálós műsor a drámáról, feszültségről szól, de az egésznek a csomagolása show-jelleget kölcsönöz neki. A témát és a csomagolást szét kell választani, ezzel jellemezhető, hogy mit is szeretnénk csinálni. A téma széles tömegeket köt le, de ez nem jelenti azt, hogy a "csomagolásnak" olcsónak kell lennie, sőt, az a célunk, hogy a műsoraink nagyszabásúak és csillogóak legyenek és ezzel egyfajta minőséget jelentsenek a nézők számára..
Mindemellett persze a Tények, a Mokka, a Napló, amik nem a csillogásról és a show-ról szólnak, hanem komoly véleményformáló szerepet töltenek be a piacon és a nézők szemében, továbbra is megmaradnak és megőrzik szerepüket az új struktúrában is.
Mitől lesz kevesebb a bukott műsor?
A "beszélnek róla" koncepcióba belefér a sportesemények közvetítése?
Több dolgon múlik, hogy milyen irányba akarjuk vinni a jövőben a csatornát. A műsorstruktúra alapeleme, hogy legyenek informáló, szórakoztató műsorok, amik leültetik a nézőt, beszédtémát szolgáltatnak. Lenniük kell sorozatoknak, amik szokást alakítanak ki. Ezek mind olyan pillérek, amiket fel kell építeni. Amennyiben eljutunk ide, akkor felmerülhet a kérdés, hogy a sport hogy fér ebbe bele.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


