Érdekes, tanulságos előadást tartott a GKIeNET munkatársa a közelmúltban megrendezésre került Pénzkeresők című konferencián, melynek fő témája az internetes pénzkeresés volt. A prezentáció által ihletve, illetve annak számos elemét alapul véve igyekszünk alábbi írásunkban hasznos információkat megosztani azon Olvasóinkkal, akik meggazdagodásuk forrását egy internetes üzlet, webshop beindításában látják.
Mekkora a piac?
Az első és egyik legfontosabb kérdés egy vállalkozás beindítása előtt mindig az kell, hogy legyen, hányan lehetnek potenciális vásárlóink, ügyfeleink. Egy internetes vállalkozás esetében értelemszerűen mérlegelni kell, hányan is neteznek hazánkban és hogy ők milyen intenzíven, illetve milyen célokra használják a világhálót.
A GKIeNET adatai szerint hazánkban mintegy 3,17 millióan interneteznek, ez azonban magában még nem jelenthet potenciális célcsoportot. Az internetezés gyakoriságát a kutatócég számai alapján az alábbi grafikon segítségével mutathatjuk be.

Amint látható, a világhálóhoz hozzáférők csaknem 60%-a netezik rendszeresen, naponta, vagy legalább heti 2-3 alkalommal. A következő releváns kérdés, hogy mire is használják az internetet a szörfözők, erre pedig az alábbi grafikon ad választ.

Nem meglepő, hogy információszerzésre és levelezésre már csaknem mindenki használja a netet, érdemes azonban kiemelni, hogy 1,43 millió honfitársunk gyakran tölt le valamilyen tartalmat legálisan vagy illegálisan.
Vásárolunk is a neten? Tervekből nincs hiány!
Az internetes vásárlás hazai helyzetéről sokat elmond, hogy míg a fejlettebb országokban már azt mérik, egy adott hónapban hányszor vásárolt valaki a neten, addig hazánkból az egyik legfrissebb adat szerint kb. a netezők 20%-a tervezi, hogy egyáltalán fog vásárolni. Mindent összevetve elmondható, hogy a tervekből nincs hiány, a valós vásárlók és a tervezők közti szakadék azonban úgy tűnik, tartósan megmarad.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mekkora a verseny? Mennyit lehet keresni?
A GKIeNET adatai szerint 2007. augusztusában kb. 1400 darab e-bolt működött legálisan hazánkban, ennél azonban jóval magasabb lehet az illegálisan működő portálok száma. (A jogszabály szerint a fizikai formában is megjelenő árut forgalmazó webshopoknak kötelező üzlethelyiséget fenntartaniuk, akkor is, ha ott nem valósul meg tényleges kereskedelmi tevékenység. Ezzel szemben a fizikai formában nem megjelenő áruk esetében nincs ilyen kötelezettség.)
A forgalom 80%-át a 20 legnagyobb e-bolt generálja. Az online kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomhoz viszonyítva 0,8-0,9% volt 2006-ban, míg az EU-15-re vetített átlag 1,7-1,9%-ra tehető. Itthon természetesen mindenki a dinamikus növekedésről beszél, a bázis azonban változatlanul rendkívül alacsony.
A tisztán internetes áruházak esetében a vásárlások tranzakciónkénti értéke évek óta növekedést mutat, jelenleg 25-30 ezer forintot tesz ki az átlagosan elköltött összeg. A technológiai fejlődés, illetve a bizalom terén a fejlődési potenciált jelzi, hogy hazánkban online megrendelés esetén is az esetek 14%-ában a megrendelők a helyszínen veszik át a terméket és készpénzben fizetnek. Az online bankkártyás fizetés csak 2%-ot hasít ki a tortából, az abszolút domináns megoldásnak pedig a futáros, utánvétes kézbesítés számít 78%-kal.

A hazai piac tekintetében mindent összevéve elmondható, hogy az esetek többségében a vállalkozási cél eléréséhez nem is az önálló webáruház beindításán keresztül vezet a leghatékonyabb út, sokszor ugyanis sokkal célravezetőbb és költséghatékonyabb a nagy online piacterek igénybevétele, mint egy saját bolt létrehozása. A legnagyobb lehetőségek jelenleg a réspiaci igények kiszolgálásában rejlenek, a tömeges igényeket kiszolgáló site-ok ugyanis már létrejöttek és jelentős forgalmi bázisra építhetnek.
Egy webshop beindításánál a fenti információk mellett fontos mérlegelési tényező a szükséges marketingköltségek nagysága, melyeknek hüvelykujj-szabályként a fejlesztési költségek mintegy háromszorosát kell kitenniük. Ezzel a tétellel mindenképp számoljunk, ha már bizonyosan a saját üzlet beindítása mellett tettük le a voksunkat!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


