Számtalanszor hallhattunk már arról, hogy előre gondolkodni tudó üzletemberek milliókat kerestek egy-egy domain név olcsó megszerzésével, s aztán borsos áron történő továbbadásával. A másik oldalról szemlélve azonban ez már messze nem olyan üdvözlendő. De egyáltalán milyen domain nevet érdemes lefoglalnunk, megvásárolnunk az interneten is irányt kereső vállalkozásunknak?
A választáson sok múlik?
A kérdésre egyből adódhat a válasz, amely szerint a cégünk nevét, vagy pedig a tevékenységhez kapcsolódó domain nevet lehet érdemes kitalálni. Ez azonban nem minden esetben bizonyulhat nyerő ötletnek, hiszen egy bonyolult cégnevet elég nehéz lehet megjegyezni, sőt könnyű azt félregépelni.
A tengerentúlon emiatt aztán dúl a domain-név őrület, mindenki olyan nevekre vadászik, amelyek maximum négy betűből és lehetőleg két szótagból állnak, illetve nagyon könnyen kiejthetőek.
Ha tanácstalanok lennénk névadás-ügyben, ebben az esetben egy "névgenerátor" nyújthat segítséget döntésképtelenségünk legyőzéséhez, igaz, ez az oldal csupán angol, és az úgynevezett webkettő térben érvényesíthető domain névötletet ajándékoz nekünk.
Ami azonban még nagyobb segítséget nyújthat számunkra, az az, hogy egy gombnyomással ellenőrizhetővé válik, hogy a javasolt név az egyes kiterjesztésekkel elérhető-e, vagy az adott oldal, a dotster úgynevezett domain-brókerének szolgáltatását kell, illetve lehet igénybe vennünk ahhoz, hogy megszerezzük az áhított domain-nevet.
Persze annak eldöntésében, hogy vajon a megfelelő nevet sikerült-e kiválasztanunk, segíthet minket az úgynevezett domain-név kóstolás, amelyről egy korábbi cikkünkben lehet bővebben olvasni.
Megvan a név, de mi legyen a tartalommal?
A honlap tartalmát minden egyes alkalommal attól kell függővé tenni, hogy mivel foglalkozik az a bizonyos cég, s milyen célt szeretne elérni a portállal. Ha internetes vállalkozásról van szó, akad néhány lépés, melyet követve könnyebben elérhetjük a kívánt sikert.
Először is általában az a jó, ha először azt találjuk meg, mi az, amire szükség van. A piaci rés betöltésének taktikája az esetek többségében sikerre viszi a vállalkozást. Persze az sem baj, ha már egy meglévő termék, vagy szolgáltatás köré építjük fel az adott céget, csupán ebben az esetben jóval nehezebb lesz a dolgunk.
Tegyük fel tehát, hogy egy terméket szeretnénk internetes vállalkozásunk révén értékesíteni. Ebben az esetben a bolt az internet, a portál pedig a kirakat, vagyis minden hasznos információt itt kell elrejtenünk és természetesen előtérbe helyeznünk.
Akárcsak az üzletházakban, itt is nagyon fontos az elrendezés, vagyis a honlap kinézete mellett az, hogy a vásárló számára releváns információ milyen könnyen érhető el, mi az az üzenet, amit az oldal közvetít számára. A sikert az hozhatja meg, ha nem a saját fejünkkel gondolkodunk, hanem beleképzeljük magunkat a vásárló helyzetébe. Ha ez egyedül nem megy, alkalmazzunk tulajdonostársainkkal, ismerőseinkkel, alkalmazottainkkal "brainstorming" megoldást, vagyis üljünk össze egy ötletbörzére (erről tippek a Csapatmunka a fejlődés lelke című cikkünkben olvashatók).
Nagyon fontos észben tartanunk azt is, mikor összeállítjuk virtuális kirakatunkat, hogy néha a kevesebb több. A csillogó, mozgó "színes, szagos" oldalak gyakran inkább elijesztik a vevők többségét, minthogy becsalogatnák őket, de természetesen a kialakítást mindig a célcsoporttól kell függővé tennünk.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ha már beindítottuk honlapunkat, abban az esetben több marketingeszközt is bevethetünk a reklámozásra, de a legfontosabb mindig az ügyfélközpontúság kell, hogy maradjon, hiszen vásárlóinkon múlik cégünk léte.
A biztonság kérdése elengedhetetlen
És végül, de nem utolsó sorban az internetes vásárlást is felkínáló honlapnak megfelelően biztonságosnak kell lennie annak érdekében, hogy ügyfeleink bizalommal költsék el pénzüket webáruházunkban.
Ebben külső biztonsági szakértő cégek által kiállított biztonsági tanúsítványok lehetnek segítségünkre, vagyis egyfajta webes minőségbiztosítási szolgáltatással teremthetjük meg oldalunk és cégünk megbízhatóságának hírnevét.
A kereskedelmi tanúsítványokat kétféle csoportba sorolhatjuk, az egyik fajtájuk azt biztosítja, hogy maga az oldal nem csalás céljával készült, nem fogunk visszaélni az ügyfelek adataival, nem adjuk azt ki engedélyük nélkül harmadik fél részére. Tipikusan ilyen tanúsítványokat forgalmaz a BBBOnLine is, ennek éves költsége programtól függően 80 ezer forinttól akár másfél millió forintig is terjedhet.
A tanúsítványok másik fajtáját a technikai oldalról való megfelelés adja. Ezen programok azt képesek biztosítani, hogy a cég nem hagyja, hogy illetéktelenek férjenek hozzá a felhasználóik adataihoz. Ehhez kapcsolódik az elektronikus aláírás témája is, mellyel Mennyit ér a biztonság? címet viselő cikkünkben már foglalkoztunk.
Széles látókör kell a sikerhez
Ahhoz tehát, hogy vállalkozásunk, vagy annak online formája sikeressé válhasson, nagyon fontos, hogy ne csak mint tulajdonos, vagy ötletgazda legyünk képesek gondolkodni, hanem lássunk bele a vásárlók, a versenytársak és esetleg a hackerek fejébe is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.