16 °C Budapest

Tömegével utaznak el magyarok a következő napokban: ide menekülnek

2019. november 28. 20:34

A Black Friday akció a turizmusban is élénkítő hatású: egy felméréséből kiderült, hogy a válaszadók kétharmada időzíti a szállásfoglalást ekkorra. A nők fogékonyabbak az árengedményekre. A 30-60 százalékos kedvezmény kellően vonzó ahhoz, hogy a szokásosnál távolabbra utazzunk. Ötből négyen nem ajándék céljából, hanem saját részre foglalnak.

A Black Friday alkalmával készített felmérést a Szallas.hu, melyben az akciók turizmusra vonatkozó élénkítő hatását mérték fel. "A válaszadók kétharmada érdekelt a fekete péntek kampányban, a többség egy üdülést, de tíz százalék akár két utazást is ekkor foglal" - ismertette a részleteket Szigetvári József, a csoport vezérigazgatója. Ötből négyen nem ajándék gyanánt, hanem saját részre foglalnak ilyenkor. Aki mégis meglepetés céljából teszi, jellemzően családtagnak vásárol. 85 százalék wellness és fürdőzés végett választ szálláshelyet.

Az utazni készülők szinte egytől egyig belföldi úti célban gondolkodnak. "A cégcsoportunk tagja, a Szallasguru.hu tavalyi adatai szerint Egerszalók, Hajdúszoboszló, Siófok, Gyula és Hévíz voltak a legkeresettebbek - mondta a vezérigazgató. - Tavaly 6600 szorosára nőtt a foglalások darabszáma az akció ideje alatt, kíváncsiak vagyunk, idén mit tapasztalunk, és hogyan változik a legnépszerűbb úti célok toplistája." A válaszadók 43 százaléka egyébként legfeljebb száz kilométert, ötből egy pedig kétszáz kilométert hajlandó utazni. A 30-60 százalékos árengedmény jellemzően kellően vonzó ahhoz, hogy a szokásostól akár távolabbi településre essen a választás. Tízből csupán egy vendég nem hajlandó a jelentős árcsökkentés mellett sem többet utazni.

Az akciót megelőzően a válaszadók 46 százaléka spórol és inspirálódik, hogy milyen lehetőségek vannak, így az árengedmény napján célirányosan keres. Csupán 2 százalék azoknak az aránya, akik az akcióvadászat miatt szabadságot vesznek ki. "A nők nagyobb arányban érintettek, közülük 86 százalék foglal szállást a fekete pénteken, míg a férfiak esetén 41 százalék a vásárlók aránya" - árulta el Szigetvári József. A felmérés szerint a legnagyobb érdeklődést a 36-45 éves korcsoport és a vidéki kisvárosban élők mutatják.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 15. csütörtök
Zsófia, Szonja
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?