"A jövő autóit Magyarországon gyártják. Sajtótájékoztató a BYD-vel." - ezzel a szöveggel posztolt ma délután a Facebook oldalára Orbán Viktor.
Ezúttal is összesítette a német autóklub a partnerszervizeinek adatait, hogy kiderüljön, melyik gépkocsik a legmegbízhatóbbak. A listán az utóbbi 10 évben gyártott autók szerpelnek, kategóriákra lebontva.
Ahogy minden évben, az ADAC idén is összesítette a német gépkocsik meghibásodásainak statisztikáit a tavaly összegyűjtött adatok alapján: mint kiderült, 2019-ben 3 756 226 javítást végeztek különféle kocsikon a német autóklub partnerei. Az összesítésben 25 gyártó 113 modellje szerepel. Ezek közül csak 13 típus az, amelyet teljesen megbízhatatlannak könyveltek el, de a másik oldal sem áll sokkal jobban, a 113-ból csak 37 modellre modták azt, hogy megbízható. Fontos megjegyezni, hogy nem új kocsikat vettek górcső alá, 2010 és 2017 közötti járművek vannak fent a listán.
A miniautók között a Toyota Aygo vezet, ami bár nem hibátlan, de elég meggyőző pontszámokat hozott: a 2017-ben gyártott modell edetében például tavaly csak 2,5 javítás jutott 1000 autóra - de az egyel korábbi évjáratra is csak 3,5. Viszonylag keveset jártak szervizve a Volkswagen UP!-ok is, de a VW konszern többi miniautója (Skoda Citigo, Seat Mii) is hasonló megbízhatóságot mutatott a 2017-es modellévben. Ellenben a Smart Forfourokat viszonylag sokszor kellett javítani, különösen a 2015-ös és 2016-os gyártmányok mentek gallyra - a legjellemzőbb probléma az önindító vagy az akksi hibája volt. A Fiat 500-as 2014-es és 2015-ös évjáratával is sok volt a baj, jellemzően a váltómű adta meg magát, de a szériákban az akkuval is gondok voltak.
BRÉKING! Visszatértek az autóhitelek! Ha vennél egy megbízható autót, de szűkös a keret, nézz szét a Pénzcentrum kalkulátorában!
A kisautók kategóriájában nem lehet panasz, rengeteg megbízható járművet találni. Az Audi A1, a Citroen C3, a Fiat Punto, a Honda Jazz, a Mazda CX-3, a Mini, a Mitsubishi Space Star, a Peugeot 2008, a Renault Captur, a Suzuki Vitara és a Toyota Yaris is zöld, tehát megbízható minősítést kapott az ADAC-tól. Problémásnak minősítették a Hyundai i20 2010 sé 2014 közötti modelljeit, amelyekre a gyújtásproblémák voltak a jellemzőek. A 2017-es Opel Meriva is rossz minősítést kapott, ebben a hűtőrendszernek akadtak gyakran gondjai.
Az alsó középkatégóriában az Audi A3 és Q3, az 1-es és 2-es sorozatú BMW és a BMW X1 is kiemelkedően pozitív eredményt mutatott. A Mercedesnél az A- és B-osztály, valamint a CLA és GLA modellek is elég jó pontszámot értek el. A Hyundai Tucson, a Mitsubishi ASX, a Skoda Rapid és a VW Beetle szintén a megbízható kategóriába tartozik a 1019-es ADAC-listán. Az előző évekhez hasonlóan a Nissan Qashqai nem szerepelt túl fényesen, az összes vizsgált modellévben az akksi és az elektromos rendszer okozott problémát. A Kia Ceed a 2011-es kiadása 2019-ben mindközül a legtöbbet járt szervízben - 1000 kocsira 70 szerelés jutott. Itt azonban nem lehet külön kiemelni egy hibaforrást sem, eléggé színes a paletta.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Év végéig kedvezményes THM-el vehetsz fel autóhitelt: nézz szét az ajánlatok között!
A középkategóriát is a német autók uralják: megbízható minősítést kapott az Audi A4 , A5 , Q5, valamint a BMW 3 , 4 és X3 szinte teljes egészében védve vannak. Azonban az idősebb Mercedes C-osztályok már problémásabbak, legalábbis a 2010-es modelleknél 30 javítás jutott ezer autóra. A hazánkban is elég népszerű családi egyterűek, mint a Ford S-Max, a Seat Alhambra és a VW Sharan elég gyakran hibásodtak meg. A Ford S-Max esetében nemcsak az akkumulátor megy tönkre gyakran, hanem a részecskeszűrő, az üzemanyag-szivattyú vagy a generátor is. A Seat Alhambra és a VW Sharan rossz eredménye elsősorban a kipufogógáz-visszavezetési problémáinak tudható be.
A felső-középben az Audi A6 és az 5-ös BMW is a lista elején végzett, utóbbiból a 2017-es évjárat esetében egyetlen szerelés jutott 1000 gépkocsira. Annak viszont rossz hírünk van, aki Mercedes E-osztályra vágyik, legalábbis a 2010 és 2013 közötti modellek esetében regisztráltak elég sok szervizelést tavaly: a 2010-esekre 59 szervizelés jutott 1000 kocsira, míg a 2011-es modellek esetében ez 49 per 1000 gépkocsi. Ellenben 2016 után (7 szervizelés / 100 kocsi) már egész más képet mutat az E-osztály, 2017-es modellek esetében pedi az arány (1,7) vetekszik a toplistás járgányokéval. Viszonylag kevés hibával fut még a GLE Mercedes, illetve a 2014-től gyártott Skoda Superbek sem produkáltak olyan sok hibát.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


