A szigorú szabályozás hátterében biztonsági megfontolások állnak.

Az osztrák sípályák látogatói idén emelkedő árakkal találkozhatnak, főként a főszezonban, ahol a napi bérletek már közelíthetnek a 80 euróhoz. Az inflációval lépést tartó drágulás mellett egyre több síterep vezeti be a dinamikus árazási rendszert, amely a hétköznapi és hétvégi árakat eltérő szinteken szabályozza a szezon intenzitása szerint.
Az osztrák sípályákon tovább emelkednek a költségek : a főszezonban a népszerűbb síterepeken a napi síbérletek ára akár a 80 eurós szintet is megközelítheti. Az osztrák felvonószövetség elnöke, Franz Hörl az APA hírügynökségnek elmondta, a legtöbb helyszín az inflációval összhangban alakítja ki árait. Egyre gyakoribbá válik a rugalmas, dinamikus árképzés alkalmazása is, amelyet eddig főleg a légiközlekedésben használtak.
Noha Ausztriában csupán néhány terepen jelent meg ez a rendszer, az idei síszezonban egyre több helyszínen alkalmazzák.
Oliver Fritz, a Gazdaságkutató Intézet (WIFO) szakértője szerint a dinamikus árazás segítségével a felvonóüzemeltetők jobban tervezhetnek, és a látogatók eltérő fizetési hajlandóságát is jobban kihasználhatják. Például a Montafon völgyben idén már dinamikus árazás alapján számítják a napi és többnapos jegyek árait, amelyek egy algoritmus segítségével naponta frissülnek, mesterséges intelligencia alkalmazásával.
Felső-Ausztriában is több síterep tért át erre a modellre. Hinterstoderben a legkedvezőbb napi jegy előzetes online vásárlás esetén 44,50 eurótól indul, míg a Wurzeralmon és Hochfichten a minimális ár 41 euró. Dachstein-West és Kasberg továbbra is fixáras rendszert alkalmaz: itt egy felnőtt napi jegy online 61,90 euróba, illetve 52 euróba kerül. A sípályák üzemeltetői különösen a szezon- és kombinált bérletek népszerűsítésére helyeznek hangsúlyt a weboldalaikon, hogy vonzóbbá tegyék ezeket az opciókat az ügyfelek számára - írja a GD Consulting blogja.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


