2025-ben az önkéntes nyugdíjpénztárakban lévő megtakarításokat adómentesen lehet majd felhasználni lakhatási célra. Itt vannak a legfontosabb részletek!
A HÉV-járművek állapota egyre aggasztóbb: a 98 járműből az év elején mindössze 79 volt forgalomban, míg 12 javítás alatt állt, és további hét várta a sorát, mivel a régi járműveket hatévente fővizsgára kell küldeni. A javítókapacitások azonban szűkösek, így a karbantartás elhúzódik. Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub elnökségi tagja szerint idén 20, jövőre pedig 25 járművet kellene fővizsgáztatni, de a karbantartási nehézségek miatt jövőre akár újabb 7 jármű is kieshet a forgalomból – idézi a Népszava.
A közelmúltban kiderült, Magyarország frissen elfogadott közlekedési stratégiája 2035-ig nem biztosít forrást a napi 135–170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére.
Az eredeti megállapodás szerint a CAF villamosok beszerzését az RRF helyreállítási alapból finanszírozták volna, az IKOP forrásait pedig 2029-ig a HÉV-jármű tenderre használták volna. Azonban Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója elismerte, hogy még az IKOP forráslista sem készült el, pedig egy ilyen nagyszabású járműbeszerzés minimálisan 3–4 évet venne igénybe.
Feld Márton hozzátette, hogy az IKOP monitoring bizottság legutóbbi ülésén 12 jármű beszerzéséről volt szó, amelyek darabja a tervezett műszaki paraméterek alapján 7 milliárd forintba kerülne. Ez azt jelenti, hogy a HÉV jelenlegi menetrendjéhez igazodó 80–90 járműből álló flotta költsége összesen 560–630 milliárd forintot tenne ki. Ezen felül még az infrastruktúra felújításának jelentős, milliárdos költségei is felmerülnének.
Hegyi Zsolt szerint egyelőre két lehetőség áll rendelkezésre: az egyik a karbantartási kapacitások maximális kihasználása, a másik pedig használt járművek beszerzése - azonban a vasúti járművek esetében ez jóval nehezebb lesz, mint a buszágazatban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Címlapfotó: Róka László, MTI/MTVA
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
-
A tökéletes őszi hétvége Egerben: mutatjuk a legérdekesebb programokat és borkóstolókat
Cikksorozatunk második részében a Bikavér és a Csillag hazájába látogatunk.
-
Milliók múlhatnak egyetlen telefonhíváson: érdemes nagyon figyelni
Folytatjuk adatbiztonságról szóló cikksorozatunkat.
-
Hogyan alakulnak a bérek a magyar IT piacon 2024-ben? (x)
Az IT szektorban továbbra is magas bérek várhatók, de az infláció komoly kihívást jelenthet.