Budapest, 2023. október 21.Egy Gödöllõre induló HÉV-szerelvény áll az Örs Vezér tere HÉV végállomáson.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Súlyos százmilliárdokba fájna a HÉV-járművek felújítása: egyelőre egy helyben áll a projekt

2024. október 15. 09:11

A HÉV-járművek állapota egyre aggasztóbb: a 98 járműből az év elején mindössze 79 volt forgalomban, míg 12 javítás alatt állt, és további hét várta a sorát, mivel a régi járműveket hatévente fővizsgára kell küldeni. A javítókapacitások azonban szűkösek, így a karbantartás elhúzódik. Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub elnökségi tagja szerint idén 20, jövőre pedig 25 járművet kellene fővizsgáztatni, de a karbantartási nehézségek miatt jövőre akár újabb 7 jármű is kieshet a forgalomból – idézi a Népszava.

A közelmúltban kiderült, Magyarország frissen elfogadott közlekedési stratégiája 2035-ig nem biztosít forrást a napi 135–170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére.

Az eredeti megállapodás szerint a CAF villamosok beszerzését az RRF helyreállítási alapból finanszírozták volna, az IKOP forrásait pedig 2029-ig a HÉV-jármű tenderre használták volna. Azonban Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója elismerte, hogy még az IKOP forráslista sem készült el, pedig egy ilyen nagyszabású járműbeszerzés minimálisan 3–4 évet venne igénybe.

Feld Márton hozzátette, hogy az IKOP monitoring bizottság legutóbbi ülésén 12 jármű beszerzéséről volt szó, amelyek darabja a tervezett műszaki paraméterek alapján 7 milliárd forintba kerülne. Ez azt jelenti, hogy a HÉV jelenlegi menetrendjéhez igazodó 80–90 járműből álló flotta költsége összesen 560–630 milliárd forintot tenne ki. Ezen felül még az infrastruktúra felújításának jelentős, milliárdos költségei is felmerülnének.

Hegyi Zsolt szerint egyelőre két lehetőség áll rendelkezésre: az egyik a karbantartási kapacitások maximális kihasználása, a másik pedig használt járművek beszerzése - azonban a vasúti járművek esetében ez jóval nehezebb lesz, mint a buszágazatban.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Címlapfotó: Róka László, MTI/MTVA 
 

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 25. péntek
Kristóf, Jakab
30. hét
EZT OLVASTAD MÁR?