A Universal Air váratlanul bejelentette: május végével leállítja összes menetrendi járatát, így a pécsi Máltára, Münchenbe és Korfura tartó járatok is megszűnnek.

Pénzügyi és stratégiai befektetőként a magyar állam jelöli ki a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztési irányait - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
A tárcavezető szerint a légi kikötő óvatos becsléssel is elérheti az évi 20 milliós utasforgalmat az évtized végére, ha megvalósulnak a fejlesztések. A társtulajdonos Vinci az előző tulajdonosnál sokkal nagyobb tapasztalatokkal rendelkezik, részvétele azért is kedvező, mert üzemeltető és tulajdonos egyszerre, így a lehető leghatékonyabb működtetésben érdekelt - hangsúlyozta.
Nagy Márton hozzátette, hogy a repülőtér bővítéséhez szükséges infrastruktúra fejlesztésének finanszírozási lehetőségeit még vizsgálják, de a tervezéseket mielőbb el kell kezdeni, hogy 2032-ben megnyílhasson a 3-as terminál. A tervezési-kivitelezési ütemterv ősszel elkészül, a finanszírozás nem kizárólag a költségvetés feladata, koncessziós megoldások is elképzelhetők, hiszen a vasúti-közúti fejlesztések összege meghaladhatja az 1 milliárd eurót. Elképzelhető harmadik tulajdonos részvétele is a budapesti repülőtérben, de csupán 10 százalék alatti részesedéssel - közölte.
Nagy Márton kérdésre válaszolva, a tegnapi különadós bejelentésekre reagálva elmondta, hogy a légitársaságokat terhelő adókat kivezetik, 2025. január 1-től eltűnik.
A közelmúltban megszaporodó járatkésések kapcsán a gazdaságfejlesztési miniszter elmondta, hogy a légtér tumultusa a magas légtérben történő átutazások miatt van. Alacsony a Magyarországon a légtérhasználati díj, ezért sokan választják, miközben a háború és a turizmus pedig olyan mértékű légtérhasználatot generált, ami meglepetés volt. Ez légiforgalmi irányítási kérdés, nem a reptéré. A Hungarocontrol bővítése nem egyik napról a másikra megy. Komoly lépések lesznek, a Hungarocontrol át fog kerülni augusztus 1-gyel, jelentős változásokat kell eszközölni, a légtérhasználatot nem kell ennyire olcsón adni – mondta el Nagy Márton a Portfolio tudósítása szerint.
Arra, hogy a Budapest Airportban megjelenhet-e egy harmadik tulajdonos, Nagy Márton elmondta, hogy folynak tárgyalások a katari állami befektetési alappal, és a Vincivel együtt döntenek majd erről. Ha be is száll a katari alap, a részesedése 10 százalék alatt lehet.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Címlapkép: MTI/Kovács Tamás
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


