Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 828,7 pontos, 0,86 százalékos csökkenéssel, 95 003,24 ponton zárt csütörtökön.

Legyen délen, ne legyen túl távoli, legyen könnyen elérhető és olcsóbb, mint Nyugat-Európa. Egy friss, országos reprezentatív kutatás eredménye szerint idén ezek a szempontok a meghatározók a külföldi nyaralást tervező, magyar lakosság körében az úti cél kiválasztásakor. Az utasbiztosítás megkötésekor pedig az a fontos a többség számára, hogy kedvező áron jusson a minimumot meghaladó szolgáltatásokhoz.
A magyar lakosság csaknem kétharmada szokott változó rendszerességgel külföldön kikapcsolódni, valamivel több mint egynegyede ezt legalább egyszer minden évben megteszi – állapítható meg a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából, az NRC Piackutató által készített kutatás alapján.
Konkrét úti célja idén nyárra – csakúgy, mint tavaly – a megkérdezettek 30%-ának van. Náluk Horvátország egyre meggyőzőbb fölénnyel vezeti a népszerűségi listát, a megelőző évhez képest másfélszeresére, 22-ről 31 százalékra ugrott azoknak a válaszadóknak az aránya, akik kész tervek birtokában déli szomszédunknál pihenik ki magukat a nyáron.
Olaszország a második a rangsorban, a harmadik helyen Ausztria áll, Görögország a negyedik. A könnyű elérhetőség felértékelődő szerepét az úti célok kiválasztásában jól mutatja, hogy miközben a szomszédos Ausztria előrébb lépett a ranglistán, addig Spanyolország jelentősen visszaesett, idén feleannyian terveznek spanyol utat, mint egy évvel korábban.
A gyerekekkel utazóknál a tengerparti kikapcsolódás, a gyerekteleneknél a városlátogatás a legjellemzőbb időtöltés, de a természetjárók aránya is meghaladja a 25 százalékot.
Utasbiztosításnál egyformán fontos az ár és a szolgáltatás tartalma
A külföldre készülők fele mindig, további egynegyede pedig alkalomszerűen köt utasbiztosítást, a gyakran utazók és az idősebb korosztályok képviselői körében 60 százalék feletti a mindig kötők aránya. A biztosítás kiválasztásnál a többség számára fontos szempont, hogy a csomag a minimumot meghaladó szolgáltatásokat tartalmazzon, és az ára is legyen kedvező.
Örömteli, hogy egyre tudatosabban készülnek fel utazásukra a határt átlépők. Az, hogy az utazók fele ma már soha nem indul el utasbiztosítás nélkül, egyértelmű előrelépés, hiszen még pár éve is csak 30-40 százalék volt ez az arány, és azt is előrelépésnek érzem, hogy a biztosítás kiválasztásakor a szolgáltatások milyensége legalább olyan hangsúlyos szempont, mint az ár
– mondja Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Népszerű az autó, de nem mindenkinél
A többség (a válaszadók 57 százaléka) legtöbbször autóval utazik, ezt követi a repülős, majd a vonatos és buszos utazások száma. Érdekes ugyanakkor, hogy a budapestiek körében a repülőgép a legnépszerűbb közlekedési eszköz a külföldi nyaralásnál: a fővárosból másokhoz képes harmadával többen választják valamelyik légitársaságot, mint négykerekűjüket, és hasonlóan a vonatos utazás is jóval népszerűbb a fővárosiak körében. Mindez azt mutatja, hogy ha van megfelelő alternatíva, azaz van a közelben repülőtér vagy nemzetközi járatokat indító vasúti pályaudvar, akkor az emberek egy része lemond az autózásról.
Horvátország kiemelkedő népszerűsége nem meglepő, hiszen Magyarországról könnyen elérhető és gyönyörű tengerparttal rendelkezik. Emellett természetesen sokan választanak más, lehetőség szerint nem távoli, így olaszországi, ausztriai üdülőhelyeket, ahogy a török Riviéra és a görög szigetek is változatlanul nagy népszerűségnek örvendenek
– nyilatkozta Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője.
A fogadó országoknak az is jó hír, hogy a magyarokra a jövőben is számíthatnak, a kutatás szerint a válaszadók többsége időről-időre visszatér korábban már felkeresett helyszínekre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


