25 °C Budapest
orange trams on the street of Budapest, Hungary

Ítéletet mondtak az utasok a pesti tömegközlekedésről: ezt rengetegen tapasztalják

2024. február 14. 14:18

Az elérhetőséggel, az utastájékoztatással és a BKK munkatársaival a legelégedettebbek a budapesti közösségi közlekedést használók, de az is fontos számukra, hogy megbízható és gyors a társaság szolgáltatása. A Budapesti Közlekedési Központ legfrissebb reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 80 százaléka jó ár-érték arányúnak tartja a szolgáltatást, és elégedett a fővárosi fejlesztésekkel is: a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával.

A társaság évek óta kiemelt figyelmet fordít a közlekedők visszajelzéseire, és azok alapján fejleszti szolgáltatásait - írták a közleményben. A közlekedésfejlesztés szempontjából hasznos észrevételek folyamatosan érkeznek a BKK-hoz, a társaság azonban minden évben hivatalos formában, reprezentatív kutatás keretében is kikéri az ügyfelek véleményét. A legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített kutatásban a Budapesten vagy az agglomerációban élők és rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat.

Tízből kilencen elégedettek

A rendszeresen közösségi közlekedést használók körében tízből kilenc utas elégedett a BKK szolgáltatásaival, az eredmény ráadásul 4 százalékponttal nőtt az egy évvel ezelőtti felmérésben mértekhez képest. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a közösségi közlekedés színvonala az utóbbi időben javult, és csupán 13 százalék gondolja az ellenkezőjét.

A kutatás eredménye több különböző értékből tevődött össze. A legtöbben a közösségi közlekedés elérhetőségével (93%) – tehát azzal, hogy a BKK járatai és szolgáltatásai csaknem mindig és mindenhol hozzáférhetők –, a BKK munkatársaival (92%), valamint az utastájékoztatással (91%) a legelégedettebbek. A korábbi eredményekhez viszonyítva az árszínvonallal és a munkavállalókkal való elégedettség emelkedett leginkább az ügyfelek körében, de jelentősen javult a közösségi közlekedők utastájékoztatással, biztonsággal és komforttal kapcsolatos tapasztalata is.

Gyors, megbízható, biztonságos

A közösségi közlekedők számára különösen fontos szempont a szolgáltatás gyorsasága, ezzel a megkérdezettek 90 százaléka elégedett. Emellett a közlekedés biztonságát is tízből kilencen megfelelőnek tartják, a személyes biztonságérzettel kapcsolatban 4, míg az éjszakai biztonságérzetre vonatkozóan 2 százalékponttal javultak a közlekedők visszajelzései tavaly óta, továbbá kevesebben panaszkodnak agresszív utasokra is. Az ügyfelek a közlekedés megbízhatóságával is nagyon elégedettek (91%), az ezzel kapcsolatos eredmények szintén javultak tavaly óta.

Fontosak a fejlesztések

A felmérésben részt vevők amellett, hogy általában elégedettek a szolgáltatással, a járműtípusokat tekintve a metrókat szeretik a legjobban, ezt követik a villamosok, trolik, és az autóbuszok, továbbá a buszok és a villamosok esetében tartják a legjobbnak a hálózat lefedettségét. A válaszadók több mint háromnegyede elégedett a társaság tavalyi fejlesztéseivel is: a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával. A megkérdezettek úgy vélik, az új buszok bevezetése egyértelműen hozzájárul a közlekedés komfortszintjének növekedéséhez.

Kedvesek és segítőkészek a munkatársak

A felmérés a BKK munkatársainak megítélését is vizsgálta, a közösségi közlekedők pedig őket pontozták a legmagasabbra. Az ügyfelek több mint 90 százaléka elégedett a BKK munkatársaival (92%), különösen az ügyfélszolgálati munkatársak, valamint a járművezetők magatartásával, de

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

a jegyellenőrök és utaskoordinátorok segítőkészségével kapcsolatban is 4 százalékkal nőtt a pozitívan nyilatkozók száma.

Ha tájékoztatásról van szó, akkor elsősorban a digitális információs táblákat, a BKK Infót, valamint a járműveken található tájékoztatókat preferálják az utasok és több mint 90 százalékuk elégedett a színvonallal a kutatás tanulsága szerint. Az értékesítésben egyre nagyobb szerepe van a digitalizációnak és az olyan megoldásoknak, mint az idén kétéves BudapestGO vagy a tavaly nyáron az M1 vonalán is bevezetett Pay&GO – előbbivel a közlekedők 93 százaléka elégedett és szinte mindenki hallott az alkalmazásról (94%), míg a Pay&GO esetében a szolgáltatást használók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elégedett.

Nem kell mélyen a zsebbe nyúlni

Nemcsak a szolgáltatás színvonalával, hanem az árakkal kapcsolatos elégedettség is nőtt (82%) tavaly óta, szinte minden termék árával nagyobb az elégedettek aránya az előző évhez képest. Az ügyfelek közül tavalyhoz viszonyítva még többen gondolják úgy, hogy a kínálat teljesen lefedi a közlekedési igényeit, tízből heten pedig jó ár-érték arányúnak tartják a fővárosi közösségi közlekedést.

A BKK által készített kutatásból kiderült, hogy a közösségi közlekedés használatának legfőbb oka, hogy könnyen elérhető, gyors, kényelmes és megbízható szolgáltatásról van szó. A pozitív visszajelzések mellett természetesen vannak olyan szempontok, amelyekkel kapcsolatban további fejlesztéseket várnak a társaságtól az utasok. A megkérdezettek szerint az új, modern buszok számának növelésével még megbízhatóbbá válhatna a szolgáltatás, továbbá a legtöbbek komfortérzetét továbbra is a zsúfoltság zavarja (46%), de a közlekedési eszközök tisztaságán (32%) is lenne mit javítani az utasok szerint.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 28. szombat
Levente, Irén
26. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 28. 08:17