Súlyos erdőtűz pusztít Horvátország déli részén, Split közelében, amely miatt lakosokat és turistákat kellett evakuálni.

Óriási változás jöhet a hazai vasúti közlekedésben: a kormány előtt a döntés, gyorsan kell lépni
Lehet, hogy hamarosan nem csak a MÁV és a GySEV üzemeltet majd vasútvonalakat Magyarországon, de a döntésre még várni kell.
December 23-án lejár a MÁV és a GySEV közszolgáltatási szerződése, és a kormánynak döntenie kell, hogy a szolgáltatást elláthatják-e más vasúttársaságok vonatai is - írja a 24.hu. A vasútvonalak üzemeltetésére vonatkozó közszolgáltatási szerződést legfeljebb tíz évre lehet tendereztetés nélkül hosszabbítani, utána azonban nyilvános pályázatot kell kiírni, amin már külföldi, magánkézben lévő társaságok is pályázhatnak.
November végén Lázár János építési és közlekedésügyi miniszter arról beszélt, hogy elképzelhető a liberalizáció, "nem szükséges mindenáron ragaszkodni a MÁV-hoz és a Volánhoz". Mint a lap megjegyzi, Csehországban előfordult, hogy egy magánkézben lévő társaság, a RegioJet olcsóbban vállalta egyes vonalak üzelemtetését, mint az állami vasúttársaság. Hozzáteszik azt is, hogy ha hazánkban is megtörténne a liberalizáció, az a szolgáltatás színvonalának emelkedését és járműcserét is magával hozhatna.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


