Megszűnt a Vonatinfó, más felületen követhető a vonatok késése.

Bajban a MÁV: minden tizedik vonat legalább 5 percet késik, nem bírják a tempót az elavult vonatok
Nagy bajban a MÁV: jelenleg minden tizedik vonat legalább 5 percet, minden huszadik pedig 15 percnél is többet késik. A helyzetet súlyosbította a vármegyebérlet bevezetése.
A MÁV-Start hálózatán jelenleg minden tizedik vonat legalább 5 percet késik, míg minden huszadik negyedóránál is többet – összegzi a 2023-as év első 5 hónapjának adatait a G7. A hírportál szerint a vármegyebérlet bevezetése kegyelemdöfésként hatott a rossz állapotban lévő vasúti flottára.
Nemzetközi összevetésben csak 2018-ra érhetők el európai adatok a vasúti késesekről, ráadásul ezek is más módszertant követve készültek, ám a cikk szerint az mégis kijelenthető, hogy a magyarországi vonatok késnek az egyik legtöbbet Európában.
Látványos hatással járt a vármegyebérletek május 1-től való bevezetése, ebben a hónapban ugyanis minden vonatkategóriában megugrott a késések száma: az áprilisi 69 százalékos pontosság júniusra 51 százalékra süllyedt. A késéseket az okozza, hogy kevés a vasúti jármű, illetve a meglévők is nagyon elavultak. Például a V43-as (430-as) mozdonyok átlagosan 53 évesek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


