Döbbenet látni, mi lett az egykor kedvelt balatoni kempingekből és olcsóbb üdülőhelyekből! Pedig a rendszerváltás környékén még elképzelhetetlen volt a Balaton kempingek nélkül.

Energiaügyi Minisztérium június elején jelezte a Balaton Fejlesztési Tanács felé, hogy a benyújtott forrásigény a klímaadaptációs fejlesztési célokra biztosítja az idei évre - írja a HelloVidék. A lap most a felhasználási célterületekről és a jóváhagyott támogatási területekről, a fejlesztési források felhasználásáról gyűjtött információkat a Balaton Fejlesztési Tanácstól, amely júniusi ülésén tárgyalta a kérdést.
Több mint 538 millió forint jut idén balatoni klímavédelmi fejlesztésekre a balatoni önkormányzatok számára - írja a lap. A klímaváltozás mértékét, hatását csökkentő települési fejlesztések támogatására szánt forrást az önkormányzatok pályázati úton nyerhetik el, amelyből a klímavédelmi intézkedésekkel összefüggő beruházásokat kell megvalósítani a magyar tengernél.
A felhívás célja olyan fejlesztések támogatása, amelyek központi eleme a klímaadaptáció, vagyis a természetességre törekvő, egyszerű megoldások megjelenése, amelyek közvetlenül növelik például a terület vízmegtartó és szén-dioxid elnyelő képességét. A gyakorlatban ez többek között zöldfelületek kialakítását, rehabilitációját, környezetbarát, elektromos közlekedési eszközök beszerzését és a használatukhoz szükséges töltőpontok kiépítését jelentheti. Erre a tanács döntése értelmében ezúttal 425 millió forint áll rendelkezésre.
A teljes cikk a pályázat részleteiről a HelloVidék oldalán olvasható.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


