Pünkösdkor ismét a Balaton a sláger a belföldi utazók körében: Siófok vezeti a legnépszerűbb úti célok toplistáját.

Drasztikusan elszállhat sok magyar család nyaralási költsége: hiába foglaltak előre, ez vár rájuk
A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet, a piac és a közvélemény számára ezzel biztosítva információt a közeljövőben várható trendekről.
A TKI index 2023. júniusban +1 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán értelmezve), mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket stagnálás közelinek érzékelik. Kéthavi csökkenés után az index értéke 3 ponttal emelkedett júniusban, de így is 5 ponttal alatta marad az egy évvel ezelőtti értékének. A szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban nőtt az index, míg az egyéb turisztikai szektorban kis mértékben csökkent.
A TKI index így júniusban már jóval magasabb volt a szolgáltatási szektor konjunktúraindexénél, valamint a nemzetgazdasági átlagot képviselő GKI üzleti bizalmi indexnél. Utóbbi két index jelentősen csökkent júniusban. A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 51%-a vár növekedést a vendégéjszakák számában, 36%-uk stagnálást, s 13%-uk vár visszaesést.
A vendéglátásban működők közül 26% vár vendégforgalom növekedést, míg 28% stagnálást, 47%-uk pedig visszaesést vetít előre.
2023. júniusban a turisztikai cégek 54%-a szolgáltatási árainak növeke-déséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan, 44%-uk nem változtatott az árakon, míg csökkenést 2% jelzett. Az áremelkedés átlagosan 10%-os volt. Vagyis a cégek továbbra sem tudták áraikban érvényesíteni a költség-növekedést.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Júniusban a turisztikai cégek 23%-a jelezte, hogy a következő 3 hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásának árát, 75%-uk nem változtat az árakon, míg csökkentést 3% jelzett. A szálláshely-szolgáltatásban 19% az emelést tervezők aránya (a többség már szezonkezdetkor meglépte), miközben a vendéglátásban 30%, az egyéb turisztikai szektorokban szintén 19% tervez emelni. A turisztikai cégek 24%-a a közelmúltban is emelt árat és a közeljövőben is emelni fog (ez az arány májusban 15% volt).
Összességében jelenleg a vendéglátásban látható mély válság (ezt a bezárások növekvő száma is mutatja). Ennek oka, hogy az árak emelkedésével nem tart lépést a kereslet. Ez utóbbit tovább mérsékli a Széchenyi pihenőkártya szabályainak változása (hideg élelmiszerekre is elkölthető a teljes keret), mert ez további visszaesést vetít előre a keresletben.

Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna Szicíliában: mi lesz a már lefoglalt nyaralásokkal?
A Szicília keleti részén található Etna vulkán újra kitört, fekete füstöt bocsátva ki, ami akár 6400 méter magasságba is felszállhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


