Sokan úgy gondolják, Japán csak a vastag pénztárcájú utazók célpontja – egzotikus, távoli, és első ránézésre drága. De vajon tényleg elérhetetlen?

Az erős hónapkezdés után a vízpartok és a strandok május utolsó hosszú hétvégéjén ismét megtelnek emberekkel. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) Magyar Nemzet által szemlézett adatai szerint pünkösdre már most több mint 420 ezer vendégéjszakát foglaltak le a magyarországi szálláshelyekre.
Az NTAK előfoglalásait nézve többen indulnak útra a hosszú hétvégén, mint tavaly ilyenkor. A vidéki szálláshelyek számíthatnak a vendégforgalom közel 70 százalékára, míg az előfoglalások több mint 30 százaléka a fővárosba szól. Mind a hazai, mind a nemzetközi turisták körében a Balaton a legnépszerűbb a vidéki úti célok közül.
Az adatokból kiderül: a hosszú hétvége foglalásainak 37 százalékát külföldiektől, 63 százalékát belföldiektől regisztrálták. A pünkösdi előfoglalások egyharmadának a fővárosi, kétharmadának pedig a vidéki szálláshelyek örülhetnek. Míg Budapesten a külföldi foglalások aránya 67 százalékos, vidéken az arány éppen fordított: a fővároson kívüli desztinációkban 77 százalékos aránnyal a belföldiek lesznek többségben.
Ezek a magyar szállodák kerültek be a legjobbak legjobbjai közé
A szálláshelyek nemcsak nagyobb vendégforgalomra, magasabb bevételekre is számíthatnak. A belföldi vendégek gondtalanabb pihenését a Szép-kártyákon elköltésre váró 113 milliárd forintnyi összeg is segíti, a várhatóan a kedvező időjárási körülmények szintén tovább növelik az előző évesnél aktívabb foglalási kedvet – áll az MTÜ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


