Riasztó eredményeket közölt az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal friss jelentése.

Itt a nagy magyar bugatérkép: ezeket a dolgokat lopják el a leggyakrabban a hazai szállodákból?
A kisebb kiszerelésű illatszereket és a hotel logójával ellátott köntöst és papucsot szinte mindig lenyúlják a magyarok a szállodákból, függetlenül attól, hogy ötcsillagos hotelről vagy egy olcsóbb szállodáról van-e szó. Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég szerint a szállodák új ötletekkel és trendekkel reagálnak mind a lopásokra, mind pedig a változó piaci helyzetre.
Nem újdonság, hogy a szállodákból az apróbb tárgyakat, kikészített illatszereket, törölközőket magukkal viszik a távozó vendégek. Tankó Balázs, az egyik legnagyobb hazai szállodatermékeket forgalmazó cég ügyvezető igazgatója szerint a legnépszerűbbek az apróbb, kibontott termékek.
„Szállodakategóriától függetlenül lopják a termékeket, tehát az ötcsillagos szállodából is elviszi az ott lakó. Miután kifizeti a százezer forintos szállást, elviszi az ezer forintot érő tusfürdő, sampon és mindenféle apró termékek kombinációját. Nagyon sokszor kiürítik a szobát. Szállodarecepciósokkal szoktunk beszélgetni, akik megdöbbentő történeteket mesélnek. Olyan is előfordult, hogy a falról a festményt levette az egyik vendég és azt vitte ki a táskájában. A törölköző- és papucslopás alap dolognak számít szinte. De viszik a köntöst is, bár erre most már vannak új technológiák, például a Hard Rock Hotelekben már lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción megkérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára. A két főtermék egyébként a kinyitott tusfürdő és a sampon, valamint a varrókészlet, ezeket szinte mindig elviszik, de nagyobb keletje van azoknak a papucsoknak és köntösöknek is, amelyeken szerepel a szálloda logója. Persze nem feltétlenül lopás ha a használt papucsot hazaviszi magával, de sokszor egyet elhasználnak, majd a recepción kérnek még egyet "mert a másik elszakadt" és az újat már viszik is haza magukkal” - ecsetelte Tankó Balázs, a szallodatermekek.hu ügyvezető igazgatója.
Ne lopj, vedd meg: Saját termékeket dobnak piacra a szállodák
Tankó Balázs szerint nem csak az figyelhető meg pontosan, hogy mit visznek, de az is, amit otthagynak a vendégek a hotelekben.
A cipőkanalat és a fésűt és fogkefét nem szokták elvinni, ezt valahogy illetlennek tartják a vendégek és úgy gondolják, ezek drágább termékek, mint a kis kiszerelésű tisztálkodószerek és krémek.
Az ügyvezető igazgató szerint sok kisebb és nagyobb szálloda inkább árulni kezdte ezeket a termékeket, hogy a vendégek ilyen módon haza tudják vinni őket emlékbe, de a nagyobb láncok komplett saját márkás termékpalettával rukkoltak elő.
Sok szállodánál megfigyelhető, hogy elkezdték árulni ezeket a termékeket a recepción, van olyan hotel, aki kifejezetten magának gyártat komplett termékcsaládot. Ebbe nem csak a kozmetikumok tartoznak bele, de ruhák, köntösök, törölközők, papucsok, írószerek és egyéb használati tárgyak is. Mindemellett egyre több aprósággal igyekeznek kedveskedni a hotelek a vendégeknek: azt figyeltük meg például, hogy egyre több helyen tesznek be például fogkefét a szobákba. De van olyan szálloda is, ahol a hét minden napján más ízű bonbont tesznek be a szobákba. Tapasztalataink szerint az se mindegy, hogy milyen nemzetközi ismertsége van a kozmetikumoknak. Érdekes tény, hogy az olasz La Bottega - mely a világ egyik vezető gyártója - termékeit szívesebben vásárolják meg a vendégek, mint lopják el, így sok hotel szerint érdemes ezekbe fektetni
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- tette hozzá Tankó Balázs.
Árnövekedés és környezettudatosság
A szallodatermekek.hu több mint négyszáz szállodát lát el Magyarországon, így pontosan rálátnak arra, hogy milyen termékek a kelendőek és merrefelé halad a szállodatermékek trendje. Tankó Balázs szerint a mostani piacot az áremelkedés és a környezettudatosság mozgatja leginkább.
Alapvetően emelkedtek az árak, ha nem is jelentősen, hiszen megdrágult az alapanyag és a logisztika is. Nagy mennyiségben előállított olcsóbb termékekről beszélünk, tehát fontos, hogy milyen távolságból hozzuk ezeket a termékeket. Ezeken belül a papíráru drágult a legjobban a szállodai fogyó termékek közül. Egy új trend is megfigyelhető a piacon, mégpedig hogy újrahasznosított papírból vagy lebomló anyagból szeretné mindenki a használati eszközök, mint a fogkefék, fésűk vagy éppen a cipőkanál csomagolását. A tusfürdők és samponok tekintetében pedig inkább a nagyobb kiszerelés felé mozdult el a piac. Úgy látom, hogy egyre fontosabbá válik a környezettudatosság.
-ecsetelte az ügyvezető igazgató.

Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna Szicíliában: mi lesz a már lefoglalt nyaralásokkal?
A Szicília keleti részén található Etna vulkán újra kitört, fekete füstöt bocsátva ki, ami akár 6400 méter magasságba is felszállhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


