Kedden az ország időjárása kettészakad: míg a délkeleti kétharmadban marad a napos, száraz idő, addig nyugat felől fokozatosan megérkeznek a felhők.

Nehéz elképzelni, hogyan tudnák kiszolgálni a vármegye- és országbérletekkel a várakozások szerint megnövekvő tömegközlekedési igényeket - mondta Dorner Lajos. A VEKE elnöke szerint az új rendszer miatt bevételkiesés a karbantartástól von majd el forrásokat.
Nem egyeztettek a vármegye- és országbérletek bevezetése előtt a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségével, számolt be a 24.hu-nak Schmidt Jenő, a szervezet elnöke. Hozzátette, alapvetően jónak tartjáka konstrukciót, hiszen azzal támogatják a helyközi tömegközlekedést. Ugyanakkor szerinte praktikusabb lett volna a tényleges munkába, iskolába járáshoz igazodó, adott távolságra szóló kedvezményes bérleteket kihozni.
A BKK közölte, a vármegyebérlet kapcsán nyitottak az együttműködésre, amelyről március elején kezdődhetnek egyeztetések. Ugyanakkor hibásnak tartják, hogy a rendszer nem integrálódik a budapesti szisztémába. Így pedig nem nyújt megoldást Budapest legjelentősebb közlekedési problémájára, arra, hogy az agglomerációból tíz emberből csak három ingázik közösségi közlekedéssel.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke arról beszélt, már régóta folytak egyeztetések valamilyen hasonló bérletről, de eddig szerinte finanszírozási okokból nem került rá sor. Azt sem tudni, hányan váltják majd meg az új bérletet, így azok mekkora lyukat fognak ütni a közlekedési cégek bevételein. A szakember szerint a karbantartás látja majd kárát az új rendszernek, pedig most is a MÁV-csoport vasúti járműveinek negyede áll karbantartás hiányában, és számos mellékvonalon és regionális vonalon is autóbuszos pótlás várható, mert nincs elég jármű.
Ezek alapján nehéz elképzelni, hogyan tudnák kiszolgálni a vármegye- és országbérletekkel a kormányzati várakozások szerint megnövekvő tömegközlekedési igényeket. Ez reménytelen
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta az elnök.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


