Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
A kerékpárutak használatára, a motorteljesítmény helyett a végsebesség korlátozására és a járművekre vonatkozó súlylimit mellőzésére tesz javaslatot az egyik hazánkban jelen lévő e-roller szolgáltató az elmúlt hetekben bejelentett, az elektromos rollerek használatát szabályozó KRESZ-módosítás tervezetére reagálva. A világ vezető megosztott mikromobilitás szolgáltatója a több mint 250 európai és közel-keleti városban szerzett tapasztalatain alapuló ajánlásaival járul hozzá a közlekedésbiztonságot leghatékonyabban fejlesztő szabályrendszer megalkotásához.
Üdvözli az elektromos rollerek használatát szabályozó KRESZ-módosítás előkészítését és az ehhez kapcsolódó társadalmi vita meghirdetését a TIER - közölte a cég. Egy jól kidolgozott rendszabály egyaránt hozzájárul majd a közlekedésbiztonság további javításához és a mikromobilitás hazai terjedésének előmozdításához. A vállalat az e-rollerek használatának szabályozásáról külföldön szerzett tapasztalatait osztja meg a KRESZ módosításának tervezetén dolgozó magyarországi szakemberekkel.
Az elektromos rollerek a cég tapasztalatai alapján a kijelölt kerékpárutakon használhatók legbiztonságosabban. Az e-rollerek átlagos sebessége a biciklisekéhez áll a legközelebb, így itt a legkisebb a különböző balesetek előfordulási valószínűsége. A járda a vállalat szerint az elektromos rollerekhez képest kisebb tempóban haladó gyalogosoké, ezért a szolgáltató eddig is azt javasolta a felhasználóknak, hogy ne a járdán közlekedjenek a járművel.
Közúton, a gépjárművek között szintén nem ajánlott az e-rollerek használata a világ vezető megosztott mikromobilitás szolgáltatója szerint. „Örömmel látjuk, hogy Budapesten folyamatosan bővül a kerékpárúthálózat. Mivel az e-rollerek számára egyértelműen ez a legbiztonságosabb közlekedési lehetőség, ezért elsődlegesen ennek igénybevételét javasoljuk felhasználóinknak” – hangsúlyozta Lendvai Tímea, a cég Regionális City Managere.
A különböző típusú e-rollerek besorolásakor a vállalat szerint a végsebesség szerinti kategorizálás a legcélravezetőbb megoldás. Ez ugyanis – a teljesítményalapú besorolással szemben – lehetővé teszi a nagyobb súlyának köszönhetően stabilabb, s így biztonságosabban irányítható elektromos rollerek használatát. Szintén csak így lehetséges a Budapestre is jellemző, változatos domborzati viszonyok leküzdése.
A teljesítmény szabályozására országonként többféle példát találunk: Németországban, Olaszországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban ennek maximális értéke 500W, de ennél is magasabb limitekkel találkozunk Ausztriában (600W), Észtországban (1000W), Finnországba (1000W) vagy Hollandiában (4000W), illetve az Egyesült Államokban (750W).
A cég szerint a német és a brit szabályokban meghatározott, 500W és 350 W közötti nominális teljesítményű motorokkal felszerelt e-rollerek nyújtanak optimális körülményeket a biztonságos közlekedéshez a kerékpárutakon. A Svéd Közlekedési Ügynökség által 2021-ben közzétett tanulmány is megerősíti, hogy a teljesítmény helyett a sebesség korlátozásával hatékonyabban csökkenthető a balesetek száma. Utóbbi esetben ugyanis a jármű olyan, a közlekedés biztonságát szolgáló kiegészítőkkel szerelhető el, amelyek növelik az e-roller súlyát, s így az csak nagyobb motorteljesítménnyel képes elérni a megfelelő sebességet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fontos a szabályozás terén is megkülönböztetni az e-rollerek és az e-biciklik teljesítményét, mivel utóbbi esetén az emberi izomerő is hozzájárul a meghajtáshoz, így a két járműkategória teljesítménye közé nem lehet egyenlőségjelet tenni. Azonos motorteljesítményű e-bike és elektromos roller esetén utóbbi minden esetben alacsonyabb sebesség elérésére képes. Ennek ellenére ezt egyelőre számos országban nem veszik figyelembe a szabályozásban.
A teljesítmény mellett több országban a jármű súlyát is szabályozzák: Lengyelországban és Izraelben a súlyhatár 30 kg, míg Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Máltán, Hollandiában, Katarban és az Egyesült Arab Emirátusban ezzel szemben nincs maximalizálva a rollerek tömege. A robusztusabb felépítésű, s ebből kifolyólag nagyobb súlyú e-rollereknek több előnye is van a cég szerint.
- A cserélhető akkumulátorokkal működő e-rollerek jellemzően nagyobb súlyúak, mivel csak az akkumulátor mintegy 6 kg-ot nyom. Ezek használata azonban nagyban csökkenti az e-rollermegosztó szolgáltatások üzemeltetésének ökolábnyomát, mivel esetükben nem szükséges a járműveket minden töltésnél a telephelyre szállítani, hanem elegendő az akkumulátorokat begyűjteni. Ezzel ráadásul az üzemeltetésen dolgozó emberek testi épsége is jobban megóvható, mivel így elkerülhető az e-rollerek rendszeres emelgetése, ami különböző sérülések kockázatát rejti magában.
- A nagyobb súlyú rollerek olyan erős, tartós anyagból készíthetőek el, amelyek jelentősen megnövelik a jármű élettartamát, mivel ellenállóbak a mindennapos használatból fakadó amortizációval szemben. Ez szintén hozzájárul a megosztott mikromobilitás fenntarthatóságának fokozásához.
- A robusztus felépítésű elektromos rollerek kevésbé válhatnak a vandalizmus célpontjaivá: jóval nehezebb ezeket megemelni, és például a folyóba dobni. Ezt igazolja, hogy a párizsi folyóvizek 2020. évi tisztítása során egy TIER-rollert sem találtak, más, könnyebb e-rollerekből viszont többet is kiemeltek a folyóból.
Mindezek alapján a cég szerint nem érdemes az e-rollerek esetén súlylimitet meghatározni, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a súlyhatár ne legyen alacsonyabb 55 kg-nál.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.