Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Ha olvasás, akkor magazin, ha filmnézés, akkor vígjáték; a zaj és a helyhiány miatt bosszankodunk leginkább a repülőn, és kb. minden második magyar utál idegenekkel beszélgetni utazás közben – mutatják egy friss felmérés adatai. Kevésbé vagyunk nyitottak az utazás közbeni ismerkedésre, mint a cseh, a lengyel vagy a szlovák utazók, holott a baby boomerek jelentősen javítanak a statisztikánkon, hiszen e generáció tagjainak háromnegyede szívesen cseveg repülés közben a mellette ülő idegennel.
Népszerű elfoglaltság repülőn a filmnézés – mutatják a Kiwi.com adatai. A válaszadók 35%-a saját eszközön, 23%-a az ülés hátulján lévő képernyőn néz filmet. Műfajok közül egyértelműen a vígjáték vezet nemtől, kortól függetlenül. A nők közel háromnegyede (74%), a férfiak 57%-a választ komédiát repülés közben. A nőknél a 2. legkedveltebb filmes műfaj a romantikus (14%), majd az akció (8%), de akadnak olyanok is, akik horrort választanak (4%). A férfiak több mint negyede (26%) akciófilmet választ, 11%-a horrort.
Generációk között is akadnak eltérések a választott műfajok tekintetében. A fiatal felnőttek (Z generáció) választanak legnagyobb arányban vígjátékot utazás közben (76%). Úgy tűnik, hogy a borzongás leginkább az Y generáció tagjait vonzza: egyedül e generáció férfitagjai választanak katasztrófafilmet, de horrorfilmet is arányaiban jelentősen többen néznek a nők és a férfiak egyaránt a 26-41 éves korosztály tagjai közül.
Az X generáció döntő többsége is a vígjátékot részesíti ugyan előnyben, de kevésbé, mint a többi generáció (58%), náluk tízből hárman akciófilmet választanak, ami ebben a műfajban a legnagyobb arány a generációk között. A baby boomerek 91%-a vagy vígjáték, vagy romantikus alkotás mellett teszi le a voksát, a többi műfaj elenyésző arányban fordul elő náluk.
Még a filmnézésnél is többször jelölték meg a válaszadók az olvasást a felmérésben, amikor arról kérdezték őket, hogy mivel ütik el a repüléssel töltött időt. Döntő többségben (54%) magazinokat, újságokat választanak azok, akik olvasnak; a hozott példányok némiképp népszerűbbek, mint a repülőn található kiadványok. Tízből ketten olvasnak szépirodalmat, 13% választ nem szépirodalmi művet, és szintén 13% olvas útikönyvet.
A férfiak körében népszerűbb a repülőn az olvasás, és nagyobb arányban készülnek szépirodalommal, mint a nők. Generációkat tekintve a szépirodalomolvasás a repülőn leginkább a Z generáció tagjait jellemzi, és az életkor előrehaladtával egyre kevésbé készülnek honfitársaink ilyen regénnyel vagy verseskötettel a repülőútra. Nem szépirodalmi könyveket leginkább a baby boomerek olvasnak repülés közben, ahogy útikönyveket is jellemzően ők lapozgatnak. A magazin- és újságolvasás kiemelkedő az X generációs utazók körében, de a repülőgépen található ingyenes újságokat vagy magazinokat a fiatal felnőttek nézik át legtöbbször.
Tapsolsz, amikor landolsz?
Mit tartanak a legidegesítőbbnek az emberek utazás közben? A válaszok alapján összességében a zajok lehetnek a legzavaróbbak a repülés közben. Kb. minden 4. ember (26%) a túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek miatt panaszkodik, ezt követi a síró csecsemők, gyerekek, majd a helyhiány miatti bosszankodás. Tízből kb. két embert (19%) zavar kifejezetten az, ha egy másik utas teljesen rádönti az ülését, míg minden huszadik válaszadót a leszálláskor tapsoló emberek idegesítenek. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiket ezek közül egyik sem zavar (4%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A helyhiány ugyan némiképp jobban zavarja a férfiakat, de nemeket tekintve nincsenek jelentős eltérések. Generációs különbségek viszont adódnak ebben a kérdéskörben is. A síró csecsemők, gyerekek leginkább a Z és Y generációsok számára bosszantóak. A túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek jellemzően az X generáció tagjait és a baby boomereket idegesítik. Utóbbiak jóval nagyobb arányban dühöngenek amiatt is, ha egy másik utas teljesen rájuk dönti az ülést, ám ha ismerkedésről van szó, akkor ők a legnyitottabbak.
A magyarok fele nem akar beszélgetni
Merthogy, ha épp nem filmet nézünk, olvasunk, esetleg eszünk-iszunk, akkor gyakran keveredünk beszélgetésbe a mellettünk ülő akár idegennel is a repülőn. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy míg a nők és a férfiak szinte ugyanúgy viszonyulnak a repülőn való beszélgetéshez, addig a baby boomerek kitűnnek az összes többi generáció közül. Ők azok, akik a leginkább nyitottak az ismeretlenekkel való beszélgetésre.
Messze magasabb köztük azok aránya, akik szeretik az utazással töltött időt új emberekkel való találkozással tölteni: közel háromnegyedük (73%) beszélget a repülőn mindenképp vagy ha szimpatikus a mellette ülő idegen. Így tehát körükben jóval alacsonyabb azok aránya, akik utálnak idegenekkel beszélgetni, pusztán 27%-uk nyilatkozott így szemben az X generáció 47 és a Z generáció 48%-ával. Az Y generációsok közül pedig minden 2. utál idegenekkel csevegni, és ők azok, akik a legkevésbé vágynak arra, hogy az utazással töltött idő egyben új emberekkel való találkozás is legyen.
Összességében a válaszadók 14%-a mindenképp beszélgetést kezdeményez a repülőn mellette ülővel, még ha nem is ismeri, mert szereti az utazással töltött idejét új emberekkel való találkozással tölteni. Tízből négy válaszadó szintén szívesen beszélget a mellette ülő ismeretlennel, de nem mindenáron, hanem csak akkor, ha szimpatikus neki. Kiderült, a magyarok kevésbé nyitottak: a szlovákok és csehek körében pl. 38% azok aránya, akik kimondottan utálnak idegenekkel beszélgetésbe bonyolódni szemben a nálunk összesített 46%-kal.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.