A Balaton vízszintje elérte a 111 centimétert a márciusi esőzéseknek köszönhetően, ami optimizmusra ad okot a nyári szezon előtt.

Tombol a lángosinfláció a Balatonnál, a strandokon is már 700-1000 forint között adják az ikonikus nyári strandételt. Találni persze olcsóbban, és jóval drágábban is: a Balaton Sound fesztiválon például az egyik büfében 2000 forintot kérnek egy feltét nélküli lángosért. A sajt és a tejföl pedig rögtön még 1000 forinttal drágítja meg a lángost.
2000 forint a sima, 3000 forint a sajtos-tejfölös lángos a Balaton Sound fesztiválon, derült ki egy friss TikTok-videóból. A húsos lángost már 4500, a hamburgert 3500 forintért vesztegetik. A csirkés burger még drágább, 4900 forint - még a hasábburgonya is 2000 forintba kerül, pedig a krumpliárak nem szálltak el, csak az étolajé.
Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, bár vannak helyek a Balatonnál, ahol még mindig lehet 1000 forint alatt lángost venni, sok helyen már drágább lett az ikonikus strandétel, mint maga a belépő. A lángos árának drasztikus emelkedése fokmérőjévé vált az elszabaduló inflációnak: mutatja a korábban olcsó alapanyagárak (mint a liszt, olaj) meredek emelkedését, az energiaárak elszállását, a munkaerőhiányt - tehát hogy milyen nagy a baj a vendéglátó szektorban jelenleg Magyarországon.
Egy friss TikTok-videó azt leplezte le, hogy a Balaton Soundon is már 2000 forint a sima lángos:
Ilyen árakkal az elmúlt években is találkozhattunk már fesztiválokon, karácsonyi vásáron, Hungaroringen, nagyszabású eseményeken, amelyeknek árképzése nem feltétlen a magyar pénztárcához igazodik. A magyarok valójában lángosban mérve rosszabbul élnek, mint a járvány előtt - főként a magyar nyugdíjasoknak futja kevesebb lángosra:

Megint drágulnak a budapesti vonaljegyek: ennyit fizetünk júniustól, változik a reptéri busz díja is
Egy sor díjtétel emelkedik majd a budapesti tömegközlekedésen, de lesznek olyanok is, akik jól járnak. De hogy lehet ez?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


