Döbbenet látni, mi lett az egykor kedvelt balatoni kempingekből és olcsóbb üdülőhelyekből! Pedig a rendszerváltás környékén még elképzelhetetlen volt a Balaton kempingek nélkül.

Nincsenek könnyű helyzetben a balatoni vendéglátósok. Egyik oldalon ott vannak a rendkívül árérzékeny turisták, a másik oldalon pedig az infláció, a munkaerőhiány és még sorolhatnánk a vállalkozásokat érintő terheket. A CashTag, a Pénzcentrum videosorozata most körbejárta a Balatont, hogy kiderüljön, mi vár ránk 2022 nyarán; és mi igaz abból, hogy 3000 forintot is elkérhetnek egy lángosért.
Lángosinfláció, egyre többet hallani ezt a kifejezést, hiszen jól reprezentálja, milyen árak várnak a turistákra idén nyáron a balatoni strandokon. Itt a Pénzcentrumon is foglalkoztunk már többször a témával, legutóbb például egy siófoki büfé tulajdonosát idéztük, aki szerint annyival drágábbak az alapanyagok, hogy minimum 15 százalékot kellett emelniük. Korábban pedig írtunk arról is, hogy az idei nyáron ezer forint alatt egy sima lángost aligha lehet majd megúszni, vagy csak akkor, ha egy valódi "becsalicsárdába" térünk be, amivel persze jobb vigyázni.
Na de mi az igazság valójában, mit tud egy 2-3 ezer forintos lángos, és mennyibe kerül a hamburger, palacsinta, vagy egy korsó sör 2022 nyarán? Hogy minderre választ kapjunk, a CashTag stábja leugrott a Balatonra, és vendéglátósokat kérdeztük a piaci helyzetről. Összefoglalva: valóban áremeléssel indult az idei nyári szezon, de a sajtóhírek általában a végleteket hangsúlyozzák, és simán lehet még jó áron szállást foglalni, strandra menni, és ott megebédelni a büfében, csak oda kell figyelni, mire is költünk. A részletekért nézd meg a CashTag legújabb epizódját:
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.


