Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. márciusban több mint négy és félszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 23%-kal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. márciusi értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma hétszeresére emelkedett, de még így is 31%-kal kevesebb volt a 2019 azonos időszakinál.
2022. márciusban az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma több mint hat és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint négy és félszeresére növekedett. A vendégek száma 330 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 747 ezer volt. Az éjszakák 78%-át szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva több mint hatszorosára emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 2,1, illetve 1,8-szeresére nőtt a tavaly márciusihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régiók a Balaton és a Budapest–Közép-Duna-vidék voltak, mindkettőben a belföldivendég-éjszakák közel ötödét regisztrálták - közölte a KSH.
A külföldi vendégek száma több mint tízszeresére, a vendégéjszakáké hétszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 277 ezer vendég összesen 680 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 87%-át szállodában töltötték, ez nyolcszoros bővülés 2021 márciusához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák kétharmadát regisztrálták.
Az összes bruttó árbevétel folyó áron hat és félszeresére, 32 milliárd forintra növekedett. Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenhétszer annyit, összességében 1,8 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.
2022. márciusban 1872 kereskedelmi szálláshely, köztük 719 szálloda és 764 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében. Az összes vendégéjszaka 52%-át belföldi vendégek töltötték el.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2022. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyeken négyszeresével több, összesen 3,5 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek háromszorosával, a külföldiek hatszorosával több (1,8, illetve 1,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint ötszörösével nőtt, és 78 milliárd forintot tett ki.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.