Budapesten az utak hókásásak, csúszósak, a havas útviszonyok miatt több BKK-járat nem, vagy terelve közlekedik.
Az Y generációnál az ár dönt, a harmincasok vágynak leginkább nyugalomra - derült ki egy friss, reprezentatív felmérésből. Az is kiderült, a magyarok 86%-a tervez idén utazást, jellemzően Európában barangolunk. A többség (59%) ugyanannyi pénzt fordít idén utazásra, mint a koronavírusjárvány előtt, ennek ellenére az ár a 2. legmeghatározóbb szempont abban, hogy hová utazunk.
A magyarok 86%-a tervez utazást idén: háromtizedük országhatáron belül marad, 57%-uk Európát fedezi fel, és akadnak olyanok is (13%), akik másik kontinensre látogatnak - derült kia kiwi.com kutatásából. A válaszadók többségének (59%) ugyanannyi az utazásra szánt költségvetése, mint a világjárványt megelőzően, közel harmaduk kevesebb, míg kb. minden tizedik ember több pénzből tervezi meg a kikapcsolódását.
A kíváncsiság után az ár dönt
Az ár fontos szerepet tölt be, de azért még győznek a vágyak, amikor úti célt választunk – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai. Arra a kérdésre, hogy mi befolyásolja leginkább a döntésünket, hogy legközelebb hová utazunk, a legtöbben (tízből négyen) azt válaszolták, hogy olyan helyeket választanak, amelyeket szeretnének megnézni. A fontossági sorban ezt követi a költségvetés, amelyet a válaszadók 22%-a jelölt meg.
Összességében a koronavírusjárvány a válaszadók közel negyedének (24%) van hatással a döntésére: 15%-uk kimondottan a COVID-helyzettől függően dönt, míg 9% kizárólag az elérhető biztonságos úticélok között keresgél. Kb. minden 10. válaszadót nem kimondottan a helyszín, hanem az utazás időpontja motiválja, így pl. a szünidőre, ünnepekre, hosszúhétvégékre fókuszál. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiknek az időjárás a leginkább befolyásoló tényező a következő úti cél kiválasztásánál.
Utazni biztonságos
A többség biztonságosnak tartja az utazást, csak pusztán a válaszadók negyede aggódik a koronavírus miatt. Harmaduk egy hirtelen lezárástól tart leginkább, kb. minden negyedik embert foglalkoztatnak a váratlan pluszköltségek, az esetleges járattörlések pedig minden 20. válaszadónak okoznak fejtörést.
A férfiakat inkább motiválják a vágyaik
A kutatás rákérdezett arra is, hogy általánosságban mi a fontosabb: a kiválasztott úti cél vagy a költségvetés. Összességében itt is nyert a választott úti cél a költségektől függetlenül (52%), de csak egy hajszálnyival előzte meg az árat (48%). A férfiak 53%-a ragaszkodik az úti céljához az ártól függetlenül, a nők körében pedig fele-fele arányban oszlik meg a jobb ár és az érdeklődés. Generációkat tekintve az Y generációnál jelentősen elgörbül a mérleg nyelve a jobb ár felé: a 26 és 42 év közöttiek 56%-ánál a jobb ár a dönti el, hogy hová utaznak, és csak 44%-uk megy ártól függetlenül az áhított úti céljára.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy észak-amerikai út a legtöbb magyar álma
És ha már álomutazások, a felmérés rákérdezett arra is, hogyha bárhová mehetnének, és szeretnének is utazni, akkor a világ melyik távoli részét keresnék fel a magyarok. A listát magasan Észak-Amerika vezeti, az USA-ba és Kanadába utazna a válaszadók 38%-a, ezt követi Ausztrália és Új-Zéland (22%), majd Ázsia (17%). Közép-és Dél-Amerikába vágyik a megkérdezettek 12%-a, 6% az arab világot keresné fel, és akadnak olyanok is (3%), akik az Északi- vagy Déli-sarkot fedeznék fel.
Pihenés vagy kaland? – leginkább a harmincasok vágynak a nyugalomra
A pihenést, wellnesst részesíti előnyben a magyarok nagyobb része (57%), kalandokat, felfedezéseket pedig a válaszadók 43%-a keres az utazásai során. Korosztályokat tekintve kiemelkednek a harmincasok: ebben a korosztályban pusztán a válaszadók 35%-a vágyik kalandra, amikor utazást tervez. Őket követik az ötvenesek (39%), majd a negyvenesek (42%), a harminc év alattiaknál pedig fordul a kocka: ők inkább a kalandokra vágynak, amikor utaznak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.