Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Töretlen volt a SZÉP-kártyák sikere, december végéig a hazai szállodákban összesen 26,5 milliárd forintot, decemberben majdnem 1,5 milliárd forintot váltottak be a kártyáról a vendégek. A szállodák belföldi szállásdíjbevételének 32,9 százaléka keletkezett 2021-ben a felhasznált SZÉP-kártyákból.
A Magyar Szállodák és Éttermek friss trendriportja összegezte a tavalyi forgalmat, elmondásuk szerint január és december között a budapesti szállodákban 937,8 millió forint, a fővároson kívüli hotelekben 25,5 milliárd forint volumenű SZÉP-kártya felhasználására került sor. Az előbbi a belföldi szállásdíjbevétel 11,6 százalékát, az utóbbi a 35,3 százalékát tette ki. Ezek a számok jól mutatják a SZÉP-kártya fontosságát a belföldi kereslet alakításában, különösen a fővároson kívüli szállodák esetében, írta a Világgazdaság.
Növekedést jeleznek az előző évhez képest 2021-re vonatkozóan a tíz legnagyobb beutazópiacról, amely a szállodai vendégéjszakák számát tekintve Németország esetében 18,5 százalékkal emelkedett, miközben kiemelkedően nőtt több más országból is. Így 61,4 százalékkal több cseh, 60,6 százalékkal több román, 49,2 százalékkal több francia, 38,2 százalékkal több lengyel és 30,7 százalékkal több orosz vendégéjszakát regisztráltak.
A hazai szállodák teljes bruttó forgalma 2021-ben országosan 244 milliárd forint volt, ami 25,6 százalékkal meghaladja az előző évit, de 50,8 százalékkal kisebb a 2019-ben elért 495,5 milliárd forintnál. A KSH legutóbbi adatai szerint 2021 decemberében a szállodák szobafoglaltsága országos szinten 38 százalék, Budapesten 47,2 százalék, a Balaton régióban 29,8 százalék volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


