A dízel és a benzin ára között szokatlanul nagy különbség alakult ki a hazai töltőállomásokon, ami 2008 óta nem látott mértéket ért el az év...

Drámaian emelkedtek az üzemanyag árak az elmúlt időszakban, az áremelkedés pedig novemberben sem áll meg. A járványhelyzet és a turisták elmaradása után, most az elszabadult üzemanyagárakkal kell megbírkózniuk a taxisoknak, akik közül szintén sokan pályát váltottak. Egy frissen alakult taxis érdekvédő társaság emeltetné a fix tarifákat, mert a mostani árak mellett egyre nehezebben tudnak kijönni.
Az utóbbi hónapokban ismét élénkült a kereslet a taxi-szolgáltatásra, annak ellenére, hogy a turizmus még csak éledezik, a 8 évvel ezelőtti fix tarifa bevezetése pedig biztonságot nyújt az utasoknak, amit a fuvarszámok is bizonyítanak. Azonban a növekvő üzemanyagárak mégjobban felforgathatják ezt az ágazatot.
Mivel rendszeresen szükséges a munkaeszközeinket tankolni, ezért komoly mértékben megérezzük az üzemanyagárak folyamatos és egyre aggasztóbb emelését, amit jelenleg nem tudunk az utasainkra semmilyen formában átterhelni. Sem az utasoknak, sem a vállalkozóknak nem lenne jó a szabad ár bevezetése, hiszen ez hatalmas felforduláshoz vezetne a taxik áralkalmazásánál Budapesten.
- mondta lapunk megkeresésére Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, aki kiemelte, kezdeményezni kell a hatósági ár korrekcióját, amire legutóbb 2018-ban került sor.
Az üzemanyagárak aggasztó növekedése mellett a koronavírus járvány is megviselte a taxis ágazatot, sokan hagyták el a pályát megbízhatóbb megélhetésért. Magyarországon 2019-ben több, mint tízezer vállalkozás rendelkezett tevékenységi engedéllyel, ebből hétezren a fővárosban dolgoztak. Jelenleg hétezren rendelkeznek engedéllyel, Budapesten közel ötezren dolgoznak, tehát kijelenthető, hogy egyharmadával csökkent a taxisok létszáma.
A hosszúra nyúlt járványhelyzet miatt komoly mértékben csökkent a szolgáltatók száma. Sokan elmentek nyugdíjba, de a többségük keresett, és talált is olyan munkát, ami kiszámíthatóbb bért és megélhetést nyújthat számukra. Egy taxis vállakozás fenntartása komoly beruházást, és folyamatos költséget jelent a vállalkozóknak, amit egyre nehezebb kitermelni, emiatt már nem a legnépszerűbb a közlekedési szolgáltatások körében.
- tette hozzá Metál Zoltán.
Nincs megállás, egyre drágább az üzemanyag
Folyamatosan emelkednek az üzemanyag árak. Novemberben a 95-ös benzin 473, a gázolaj 492, a keverék 513 forint/ liter. Egyedül az LPG autógáz ára csökkent valamennyivel, ugyanis novemberhez képest jelenleg ez 271 forint/liter.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az üzemanyagárak emelkedése mellett a taxisoknak a többi költség emelkedésével is folyamatosan számolniuk kell. A pandémia alatt kialakult helyzetre, valamint a taxi társaságok irreálisan magas tagdíjaira reagálva megalakult a Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesülete, amelynek nem csak a tagdíjak csökkentése a célja, de más, taxis érdekképviseleti ügy mellett is kiállnak.
A fix tarifával kapcsolatban az illetékesek azt ígérték, hogy évente fogják felülvizsgálnia hatósági árat, utoljára 280,-Ft/km-ről 300,-Ft/km-ra kb. 3-4 éve volt emelés, azonban az üzemanyag ára folyamatosan növekszik. Jelenleg szeretnénk a kamara, és a városvezetés felé is egy kérvényt benyújtani, hogy valamilyen áremelést tudjunk eszközölni. Szeretnénk hangot adni az elégedetlenségünknek.
- mondta lapunk megkeresésére Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesületének elnöke, Pfeiffer Péter, aki hozzátette, hogy míg az üzemanyag az egyik legnagyobb kiadás, addig más, járulékos költségei is vannak a taxizásnak, amelyek szintén folyamatosan emelkednek.
A mi javaslatunk egy két lépcsős emelés lenne. Szeretnénk, hogy az utasokat se érintse nagymértékben az emelés, azonban fontos lenne az árakat változtatni. Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt. A mostani tarifák mellett nagyon nehéz taxizni, ráadásul rengetegen elhagyták a pályát, mintegy 1/3-a hiányzik a taxisoknak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


