Szakértők megvizsgálták, 2024 vége felé hogyan fest a dízelautók toplistája.
Egy friss kutatásából kiderült, melyek a legnépszerűbb magyarországi városok; sétálgatunk-e „csak úgy” az utcákon, izgalmasnak tartjuk-e a saját városainkat. A felmérésből az is látható, hogy csupán a lakosság töredéke szeretne elutazni egy külföldi városba egy hosszú hétvégére.
A National Geographic Irány a város! elnevezéssel, reprezentatív felmérést végzett a 18-65 évesek körében, ugyanis kíváncsi volt a magyar lakosság városlátogatásával kapcsolatos szokásaira és persze arra is, melyek a kedvenc magyarországi városok. Spontán említések alapján a lakosság harmada Budapestet kedveli a legjobban. A főváros utána a második legnépszerűbb város Eger, a harmadik helyen pedig holtversenyben Pécs, Debrecen és Szeged végzett. A kedvenc külföldi városokat tekintve Bécs kapta a legtöbb említést, megelőzve a szintén előkelő helyen szereplő Párizst, Rómát, Londont és Velencét. Kevesebben szavaztak Európán kívüli városokra, ezek közül New York-ot mondták a legtöbben.
A megkérdezettek 33%-a elég izgalmasnak tartja a saját városát ahhoz, hogy ha valami érdekeset akar látni, akkor a városát fedezze fel: nem gondolkodik sem belföldi, sem külföldi városlátogatáson. Csupán a lakosság 21%-a érzi úgy– ha minden anyagi feltétel adott lenne –, hogy hajlandó lenne otthonról elindulni és repülőre ülni azért, hogy egy hosszú hétvégére elutazzon valamelyik európai várost megnézni.
A kutatásban résztvevők közül sokakkal előfordult már, hogy minden cél nélkül, csak úgy sétálni indultak saját városukban: a lakosságnak mindössze 9%-a nyilatkozta, hogy soha nem fordult elő ilyen vele, míg 26%-a legalább hetente egyszer sétálgat céltalanul. Válaszaik alapján ennek az az oka, hogy szeretnek szabadlevegőn lenni, mozogni kicsit, gondolkodni, vagy éppen nem gondolni semmire. Azok körében, akik nem csinálnak ilyesmit, 47% mondta, hogy a céltalan utcai sétálgatás gondolata sem merült fel soha benne, és 24% szerint ez kimondottan értelmetlen tevékenység. A 18-65 éves magyar lakosság demográfiai összetételéhez képest a legalább heti egyszer sétálók között felülreprezentáltak a 30-39 évesek és a Budapesten élők. Azok körében pedig, akik soha nem szoktak sétálgatni, nagyobb arányban vannak 40-49 évesek, alapfokú végzettségűek, és falun élők.
Amennyiben egy másik városba való látogatásról van szó, többen kíváncsiak a történelmi épületekre, mint a modern építményekre. Szerepel a top 3 legkedveltebb városnézős tevékenység között még a parkok látogatása, és a sétálóutcán való nézelődés is. A szabadtéri programokat többen részesítik előnyben a „beülős” programokkal (pl. színház, múzeum, bárok) szemben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.