Hétfőn az ország nyugati felére riasztást adtak ki, jöhetnek a zivatarok.

A jelenleginél sokkal kevesebb autót szeretne látni Európa városaiban a Greenpeace, vagyis autómentes várost akarnak a zöldek húsz év múlva. A Műegyetem tanszékvezetője szerint az autonóm közlekedés először az autópályákon jelenik majd meg. - mondta el az InfoRádiónak
A közlekedési, valamint szállítási módok és eszközök folyamatos változása mindannyiunk életére befolyással van, de ez egy hosszabb folyamat lesz, hangoztatta Szalay Zsolt, a Műegyetem tanszékvezetője. A belvárosi közlekedés átalakulása, és egyáltalán az, hogy elfelejthetjük a belsőégésű motoros autókat, nem egyik napról a másikra fog megtörténni.
2028-ig meg kell szüntetni az új dízel, benzin és hibrid üzemű járművek forgalmazását – ez már a Greenpeace egyik javaslata, a BME Gépjárműtechnológia Tanszék vezetője szerint azonban a realitás talaján kellene maradni. Felidézte, hogy 2007-ben részt vett abban a kutatásban, amelynek javaslatait az Európai Unió első körben azzal utasította el, hogy soha nem lesz olyan, hogy a közúti járműveknek az irányítását bármiféle robotpilótákra fogják bízni az európai emberek, mert ennek az elfogadottsága túlságosn alacsony.
Ennek ellenére 2017-ben már sokan arról beszéltek, hogy 2020-tól elterjedt lesz Európában az autonóm közlekedés – erősítette meg a Műegyetem tanszékvezetője, aki a közlekedés új korszakáról, az elektormobilitásról is beszélt:
igen erőteljesen haladunk ebbe az irányba, és kétségtelen, hogy ez a jövő, de azért itt még nagyon sok víznek le kell folynia a Dunán, mire valósággá válik.
Szalay Zsolt kiemelte az elektromos járművek hasznát, de szerinte itt sem várható robbanásszerű átalakulás. Mint mondta, kiválóan alkalmasak arra, hogy a városon belüli közlekedést megvalósítsuk velük, és kétségtelen, még ha nem is feltétlen környezetbarát az energiaelőállítása, a városközpontokból a károsanyag-kibocsátást át tudja tenni a villamosenergia-előállítás helyszínére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Azt tudom elképzelni, hogy mondjuk egy tudatos politikával a városoknak lesznek olyan belső terei, utcái, ahol egy idő után már csak elektromos járművel lehet közlekedni.
A tanszékvezető szerint viszont autonóm közlekedés elterjedése fokozatos lesz, azonban ez elsőként nem a városokban várható, hiszen ez számít az egyik legbonyolultabb közlekedési környezetnek. Véleménye szerint kezdetben az autópályákon fognak megjelenni nagy számban az önvezető autók, és a folyamatban komoly mérföldkő lesz, amikor majd Budapestről a Balatonig robotpilótával juthatunk el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


