Hegyi szerint a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járatok mintegy 3 százalékát érintette.

Brutálisan megdrágult a horvátországi nyaralás: az olaszoknál, törököknél is elszálltak az árak
Nagyon felment a külföldi utazások ára a KSH adatai szerint. A Pénzcentrum kikérte a legnépszerűbb úticélok árváltozásait, és kiderült, hogy idén nyáron több mint 44 ezer forinttal kerül többe az egyhetes horvátországi nyaralás egy főnek, mint 2017-ben. De például Görögországban, Spanyolországban és Törökországban is jóval többet kell fizetnie a magyaroknak a nyaralásért, mint öt évvel ezelőtt.
Bődületesen megdrágult a külföldi nyaralás 5 év alatt - derült ki azokból az adatokból, amelyeket s KSH-tól kért ki a Pénzcentrum. A statisztikai hivatal több száz termék és szolgáltatás árváltozásait követi nyomon, így a magyarok által legkedveltebb nyaralóhelyekről is pontos képpel rendelkeznek.
A KSH nem csak a szállások árait vizsgálja, hanem az utazást is beleveszi a statisztikákba, így pedig eléggé pontosan kiderül, hogy mennyire terheli meg a családi kasszát egy-egy utazás. Most az alábbi utak árváltozásait kértük ki:
- Görögország, utazás repülővel (kötelező egyéb díjakkal), 3 vagy 4 csillagos hotel, félpanzió, 8 nap/7 éj
- Olaszország, utazás egyénileg, 3-4 fős apartman (takarítási díjjal), 1 főre, önellátás, 8 nap/7 éj
- Spanyolország, utazás repülővel (kötelező egyéb díjakkal), 3 vagy 4 csillagos hotel, félpanzió, 8 nap/7 éj
- Horvátország, utazás egyénileg, 3 csillagos hotel, félpanzió, 8 nap/7 éj
- Törökország, utazás repülővel (kötelező egyéb díjakkal), 4 vagy 5 csillagos hotel, all inclusive ellátás, 8 nap/7 éj
A tartomány tehát elég tág: van itt minden a törökországi repülős luxusnyaralástól egészen a sima olaszországi apartmanig, ahová egyéni az utazás módja. Egy azonban közös a vizsgált nyaralásokban:
mindegyik eléggé megdrágult 2017 óta.
Pedig több esetben éppen csökkentek az árak, amikor beütött a járvány, ami mindent megváltoztatott. A legnagyobb mértékben a horvátországi nyaralás ára emelkedett:
idén júniusban 38 százalékkal került többe a horvát pihenés, mint 2017-ben, ez több mint 44 ezer forintos drágulást jelent egy főre vetítve.
Forintban számolva a görögországi utazás drágult meg leginkább: egy hétért repülővel, viszonylag jó hotellel, félpanzióval most 64 ezer forinttal kell többet fizetni, mint 2017-ben.
Legkisebb mértékben a legdrágább, törökországi út ára emelkedett, "mindössze" 8 százalékkal, azaz 22 ezer forinttal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ide utazik a legtöbb magyar
2019-ben a KSH közlése szerint Horvátországba látogatott a legtöbb magyar turista, de szinte az összes déli állam nagy népszerűségnek örvendett, köztük Olaszország és Görögország is. Tavaly a korlátozásoknak köszönhetően jelentősen visszaesett az érdeklődés a távolabbi utazási célpontok, a tengerparti régiók és a hosszabb, egy-két hetes nyaralások iránt, megnőtt viszont a kereslet a kevésbé zsúfolt hegyvidéki pihenőhelyek iránt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint idén nyáron a magyarok 37%-a tervez külföldre utazni, a legtöbben a közeli Ausztriába és Horvátországba látogatnának. Időpont tekintetében a hagyományos főszezon látszik a legnépszerűbbnek (július-augusztus), ugyanakkor úgy tűnik, sokan várnak arra, hogy még inkább letisztuljanak a nemzetközi utazásokra vonatkozó szabályok és gyakorlatok: egyre több a foglalás a nyár végi-ősz eleji időszakra is.
Mivel a repülős utaknál jelenleg az adminisztráció is bonyolultabb, a főként cseppfertőzéssel terjedő koronavírus pedig fokozottabb veszélyt jelenthet a repülőgépek zsúfolt utastereiben, a magyarok inkább autóval indulnak nyaralni.
Nem meglepő módon a szálláshelyek kiválasztásának szempontjait is jelentősen átalakította a pandémia: a magyarok kiemelten fontosnak tartják, hogy a választott hotel vagy apartman garantálja a biztonságos távolságtartás lehetőségét (66% a 2019-es 34% helyett).
A megfelelő higiéniás körülmények mellett természetesen továbbra is értékelik a kényelmet és elvárják, hogy különleges élményekkel és programokkal kényeztessék őket. A tapasztalatok szerint emellett a magyar utazók sokkal tudatosabbak és felkészültebbek lettek, a sok bizonytalanság és nyitott kérdés miatt szeretnek alaposan tájékozódni az indulás előtt, illetve felértékelődtek a minden szempontból rugalmas, szolgáltatások széles palettáját nyújtó utasbiztosítások.

Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna Szicíliában: mi lesz a már lefoglalt nyaralásokkal?
A Szicília keleti részén található Etna vulkán újra kitört, fekete füstöt bocsátva ki, ami akár 6400 méter magasságba is felszállhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


