A cseh, szlovák, román, lengyel és spanyol fiatalok sokkal inkább terveznek külföldre utazni idén, mint a magyarok.
A hétfő éjszakai, kedd hajnali viharban az ország több helyén is fa dőlt a vasúti sínekre. A MÁV-Start azt közölte, hogy nyolc vonalon kell késésekre, járatelmaradásokra számítani.
A Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon a kidőlt fák egy részét hajnalra már eltávolították. Az Üllő-Monor és az Abony-Szolnok szakaszon akadályozzák még kidőlt fák a forgalmat, a vonatok csak egy vágányon közlekednek. A menetidő 30-60 perccel megnő. A Nyugati pályaudvarról 6:38-kor Monorra és a Monorról 8:07-kor a Nyugati pályaudvarra induló S50-es járat nem közlekedik.
A Budapest-Hatvan vonalon Rákosliget és Pécel között az épülő közúti felüljáró faszerkezete leszakadt a viharban, ezért ezen a szakaszon a vonatok csak egy vágányon közlekednek. Nehezíti a helyzetet, hogy Rákosligetnél meghibásodott egy váltó is, ezért több vonat várakozásra kényszerül, 30-40 perces késésekre kell számítani.
A Budapest-Lajosmizse vonalon 30-40 perces késésekre kell számítani. Az Ócsáról 5:13-kor Lajosmizsére és a Táborfalváról 6:15-kor Kőbánya-Kispestre induló S21-es járat helyett a teljes útvonalon pótlóbusz járt. A Nyugati pályaudvarról 6:18-kor Lajosmizsére és a Lajosmizséről és a Nyugati pályaudvarra induló S21-es járat nem közlekedett.
A Budapest-Kelebia vonalon a fakidőlések mellett három állomáson a biztosítóberendezés is meghibásodott. Hajnalra eltávolították a pályára dőlt fákat, a műszaki hibákat is elhárították, de a reggel még 10-20 perccel hosszabb menetidőre kell számítani. A személyvonat, amelynek a Keleti pályaudvarról 5:57-kor kellett volna Kelebiára indulnia, csak Kunszentmiklós-Tasstól közlekedik. A Kunszentmiklós-Tassról 5:31-kor a Keleti pályaudvarra induló S25-ös járat kimaradt, a Keleti pályaudvarról 7:20-kor Kunszentmiklós-Tassra induló S25-ös járat helyett pedig pótlóbusz indult.
A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon Nagykáta és Tápiószele között a vonatok csak egy vágányon közlekednek, a menetidő 15-30 perccel megnő.
A Vámosgyörk-Szolnok vonalon Jászapáti és Vámosgyörk között pótlóbusz közelekedett kora reggel, mert fakidőlés miatt nem járhattak vonatok Jászapáti és Jászárokszállás között. Reggel 7 órára eltávolították a fát, újraindult a forgalom.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kál-Kápolna és Kisújszállás között eltávolították a pályára dőlt fát, újraindulhatott a vonatforgalom Erdőteleknél. Kál-Kápolna és Heves között azonban a kidőlt fák eltávolításával csak délelőtt végeznek, ezért továbbra is jelentős késésekre kell számítani.
Késésekre érdemes felkészülni a Hatvan-Somoskőújfalu vonalon is.
A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság azt közölte: Budapest több pontján is fákat csavart ki a szél hétfő éjjel, úttestre, parkoló autókra, lakóházakra is dőlt fa.
Az Andrássy úton, a Terror Háza Múzeumnál az úttestre dőlt egy nagyméretű fa. A II. kerületi Törökvész úton a bevásárlóközpontnál több, úttestre kidőlt fa zárta el az utat késő este. A reptérre vezető gyorsforgalmi út XVIII. kerületi szakaszán három forgalmi sávot foglalt el egy kidőlt fa az éjjel.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


